ביטוח מקיף: שקט נפשי או מיותר?

רבים מאיתנו בוחרים לבטח את הרכב שלנו בביטוח מקיף, אך לא תמיד זה משתלם. מתי כדאי לשקול להחליף את המקיף בביטוח צד ג'? הכל במדריך הבא

ביטוח מקיף: האם הוא הכרחי?

ביטוח רכב נועד לקנות לנו שקט נפשי – שנדע שאם חס וחלילה קורה משהו, אנחנו מוגנים. לכן, רבים מאיתנו, בבואם לבחור את סוג הרחבת הביטוח לרכב שלהם (מעבר לביטוח החובה שנדרש על פי חוק), בוחרים לבטח את הרכב בפוליסת ביטוח מקיף.

ביטוח מקיף, כשמו כן הוא. מבטח אותנו כנגד מגוון רחב של אירועים ביטוחיים. במקרה של גניבה, נהיה מכוסים עם ביטוח מקיף גם אם הרכב שלנו נגנב, וגם אם רק נוצר נזק לרכב במקרה של ניסיון גניבה. במקרה של תאונה, נהיה מכוסים בכל הקשור לתיקונים, החזר במקרה של טוטאל לוס, ונזקים שאולי נגרמו לרכוש או נהגים אחרים וכלי רכבם במסגרת התאונה. בנוסף, נהיה מכוסים גם במקרה של אסונות טבע, שריפות או כל אירוע חריג אחר שיצר נזק לרכב שלנו.

השקט הנפשי של הביטוח המקיף מגיע עם תג מחיר גבוה יחסית. אחרי הכל, ככל שיש לנו יותר כיסויים בפוליסה, ככה הפרמיה (התשלום) לחברת הביטוח תהיה גבוהה יותר.

הביטוח המושלם בשבלינו

כיצד ניתן לבחור בפתרון זול יותר? ישנם מקרים רבים בהם ביטוח מקיף יהיה יקר מאוד, ולא בטוח שהמחיר יצדיק את השקט הנפשי והכיסויים הרבים שהוא מקנה. במקרים של כלי רכב ישנים מאוד, עלות התיקונים גבוהה וכך גם הביטוח המקיף. כדאי לזכור, אם הרכב שלכם נמוך, מומלץ לחשוב פעמיים לגבי פוליסת ביטוח מקיף, שכן הנזק הפוטנציאלי במקרה של תאונה נמוך בהתאם. במקרים כאלה, כדאי לכם לשקול לבטח את הרכב בביטוח צד ג'.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג', בניגוד לביטוח מקיף, נותן מענה רק למקרים של תאונות. במקרים כאלה, הביטוח יעניק פיצוי לכל מי שפרט לכם נפגע בתאונה. אם גרמתם נזק לרכב אחר, או לרכוש – חנות, ספסל, שלט וכדומה – ביטוח צד ג' יכסה את העלויות. כמו בכל ביטוח, גם בביטוח צד ג' היקף הכיסוי מוגבל. ישנן פוליסות שיפצו עד גובה של מיליון שקל, ויש אחרות שיפצו עד גובה של 2 מיליון שקל. לכן, חשוב מאוד להשוות בין הפוליסות השונות.

ניתן להשוות בין הביטוחים המוצעים לכם בקלות רבה באמצעות אתר השוואת מחירים באינטרנט. אתר ההשוואה גם יציף עבורכם פרמטרים בביטוח שלא חשבתם עליהם, כמו למשל גובה ההשתתפות העצמית או היקף הפיצוי הפוטנציאלי. זאת, על מנת שתוכלו לבצע את ההשוואה המקיפה ביותר, ולוודא שקיבלתם מוצר שמתאים עבור הצרכים שלכם, במחיר הנמוך ביותר שניתן לקבל.

מחקרים שנעשו בעבר לגבי הנהגים הישראלים מראים כי רובם מעדיפים את השקט הנפשי של ביטוח מקיף, גם אם זה אומר לשלם יותר. זה תקף גם עבור נהגים שכלל לא ניצלו מעולם את הכיסויים הרבים שנכללים תחת פוליסת הביטוח המקיף. לכן, אם אתם מתלבטים לגבי השוואה בין פוליסת ביטוח מקיף לביטוח צד ג', נראה כי כדאי לכם לקבל הצעות מחיר לשני הביטוחים ולשקול את הנושא. באמצעות השוואת מחירים באינטרנט תוכלו לבחון את הנושא בקלות, וכך לחסוך אפילו מחצית מעלות ביטוח הרכב שלכם תוך דקות. נסיעה בטוחה ונעימה!