שעת סיפור ליום כיפור: 5 טיפים לעיצוב הספרייה הביתית המושלמת

אין כמו להתמסר לשקט של יום כיפור ולהקדיש את הזמן לקריאה של ספרים מרתקים. אבל לפני שאתם צוללים אל תוך הסיפורים, מה דעתכם לסדר פינת ספרייה מפנקת ונעימה אצלכם בבית? הספרים עליכם, הטיפים עלינו

קריאה מהנה: הגיע הזמן לסדר את הספרייה הביתית

אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו כבר שנים מפנטזים על חדר ספרייה בבית. כן, כן, חדר שלם שיוקדש רק לספרים עם כורסאות נוחות ואח בוערת. בפועל אנחנו די בסמאטרפון כל הזמן ואין מצב שיש לנו בדירה השכורה אח, אבל לפנטז עדיין מותר, לא?

ועוד רגע יום כיפור כאן, אז בכלל יש סיבה טובה להניח קצת לפייסבוק ולאינסטגרם ולצלול אל תוך עולם של דמויות מרתקות וארצות רחוקות. אז איך בכל זאת כדאי לעצב את פינת הספרייה הביתית שלכם? הנה כמה טיפים שימושיים במיוחד:

סדר וארגון

לפני שאנחנו ניגשים לעצב את הספרייה הביתית שלנו, אנחנו חייבים לעשות קצת סדר בספרים. כן, אנחנו יודעים מה זה בשבילכם להשאיל למישהו ספר, אז להיפטר מכמה ספרים זה בהחלט אסון. אבל, יש ספרים שלא תקראו שוב ויש כמה שאפילו סבלתם מכל עמוד שלהם. אז למה להשאיר אותם? בטח אם אין לכם יותר מדי מקום בשבילם. אנחנו מציעים להיפרד יפה מכל מני ספרי טיסה או כאלה שפחות חיבבתם ולשמור לכם את אלה שאהבתם במיוחד, הנוסטלגיים שליוו אתכם ברגעים חשובים בחיים. גם בספרים, כמו בכל דבר אחר, האיכות חשובה יותר מהכמות.

הכל עניין של מיקום

אם אתם ממש אוהבים ספרים, אז הם בטח מפוזרים אצלכם בבית בכל מני מקומות כמו השידה ליד המיטה, השולחן בסלון ואפילו בתא השירותים. עכשיו כשהתחייבתם בפני עצמכם לארגן ספרייה ביתית, זה הזמן להציג אותם בגאווה כדי שכולם יראו. הצעד הראשון הוא לבחור את המיקום הטוב ביותר בבית לטובת הספרייה. אין הרבה אנשים שיכולים להקדיש חדר שלם לספרים שלהם, אז פשוט צריך להיות יותר יצירתיים ולמצוא להם מקום בחדר העבודה, בנישה לא מנוצלת בסלון או אפילו בחדר השינה. ברגע שתחליטו היכן למקם את הספרייה שלכם, תתחילו לגבש אסטרטגיה עיצובית. האם אתם רוצים ארון קיר או יחידת מדפים או שמתחשק לכם לבחור בפתרון מקורי יותר? אגב, אנחנו אוהבים לשלב על המדפים גם פרטי נוי, אז תשאירו להם מקום. חפשו השראה לספריות מעוצבות באינסטגרם או בפינטרס. אבל אל תשקעו שם, יש לכם עוד מלא ספרים לקרוא!

פינת ישיבה

צרו פינת ישיבה נוחה על יד הספרייה. זה לא משנה אם יש מקום לכורסא אחת או לסלון שלם – אתם חייבים לבחור בריהוט נוח שתוכלו להעביר בו זמן ממושך של קריאה. כשזה נוגע לפינת קריאה אנחנו לגמרי ממליצים לכם לוותר על המינימליזם המודרני ולבחור דווקא בקטיפה או בעיצובי עץ מסורתיים יותר. אחרי שתבחרו את המקום, סדרו את הרהיטים כך שיפנו אל תוך החדר בזווית קלה. פינת הישיבה צריכה להיות מסבירת פנים ולהתכתב עם שאר הרהיטים בחלל.

תאורה

תאורה נכונה היא מרכיב מפתח בכל חדרי הבית, על אחת כמה וכמה באזור הספרייה שלכם. אף אחד לא אוהב לאמץ את העיניים כדי להצליח לקרוא. גופי תאורה נכונים כמו גם סוג הנורות חיוניים בפינת הספרייה שלכם. גם אם יש תאורת תקרה בסלון, בחרו במנורת קריאה מעוצבת לאזור הספרייה. היא גם תוסיף יופי לחדר וגם תיתן תיחום תאורה לפינת הספרייה. וכמובן, תוכלו ליהנות מהקריאה מבלי להתאמץ.

אווירה

הרכיב האחרון לכל ספרייה ביתית היא הנעימות שלה. קשה להגדיר זאת עיצובית, אבל כל אחד יודע מה הדברים שגורמים לו להרגיש נעים ומפנק. בסופו של דבר אתם צריכים שפינת הספרייה תגרום לכם לרצות להתכרבל בה עם ספר לכמה שעות. בדרך כלל, טקסטיל הוא זה שגורם לנו להרגיש רכות ונוחות. שטיח נחמד, כמה כריות ושמיכה רכה תעזור לכם להשיג את המטרה. כדי שאזור הספרייה ישקף את אישיותכם, אתם יכולים להוסיף תמונה על הקיר או פריט תלוי אחר שאתם אוהבים. וזהו, עכשיו רק נשאר לכם לבחור את הספר הנכון.

אז לפני שאתם צוללים לספר טוב במהלך הצום ביום כיפור או בכלל, חשוב לארגן את הספרייה הביתית בצורה שתקל עליכם את החיפוש והבחירה בספר מעניין וטוב. צום קל!