על גלגלים: 5 דברים שכדאי לבדוק אם אתם מתכננים לרכוב על אופניים ביום כיפור

יום כיפור עוד רגע כאן, ואם אתם מתכוונים כמו רבים אחרים להוציא את האופניים מהמחסן, יש גם דברים שחובה לבדוק למען בטיחותכם – הכל בכתבה הבאה

יום כיפור כבר כאן: דברים שצריך לבדוק לפני שעולים על הכביש

יום כיפור הולך ומתקרב בצעדי ענק, ועבור חובבי האופניים, מדובר ביום חג של ממש: הכבישים כמעט ריקים ממכוניות, כך שאפשר לנסוע עם פחות דאגות מכלי רכב חולפים. אמנם מכוניות אין, אבל ישנן כמויות אדירות של אופניים.

למרות היעדר המכוניות, מידי שנה נפגעים רוכבי אופניים רבים במהלך יום כיפור. בין אם מדובר בהחלקות פשוטות יחסית, שמובילות למכות יבשות ולשפשופים, או באירועים רציניים יותר שעלולים להוביל לפגיעות חמורות באיברי הגוף.

לקראת יום כיפור, אספנו עבורכם במדריך זה דברים שכדאי לבדוק אם אתם מתכננים לרכב על האופניים.

חבשו קסדה: זו לא רק פרסומת

גם אם אתם חושבים שהקסדה פוגעת לכם במראה, אל תוותרו עליה בשום מצב. חבישת קסדה יכולה להיות ההבדל בין פגיעת ראש חמורה לקלה. למעשה, על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, קסדה מקטינה ב-50% את הסיכוי לפגיעת ראש. משמעותי, לא? אם אתם רוכבים עם ילדים, אל תוותרו להם, וכמובן שגם לא לעצמכם. הוו דוגמה, וצרו מציאות שדווקא לא מגניב לרכב ללא מיגון. תוכלו למצוא מגוון קסדות בלוח יד2. מומלץ לבחור קסדה המכסה את כלל הראש ולא רק את חלקו, ואל תשכחו לבחור את הקסדה בצבע שאתם אוהבים.

מיגון: לא רק לראש

למרות שעלול להיות חם, אל תוותרו על אביזרי לבוש ומיגון. כפפות הידיים חשובות מאוד – בעת החלקה, אנו נוטים לבלום את הנפילה בעזרת כפות הידיים. מיגון כפות הידיים יהפוך את המפגש עם האספלט לכואב פחות. ישנם אביזרי לבוש ומיגון רבים נוספים שיוכלו לסייע בהימנעות מפגיעות, כמו מגני מרפקים ומעילים מיוחדים לרכיבה.

צמיגים

לצמיגי האופניים יכולה להיות חשיבות מכרעת על בטיחות הנסיעה. לקראת כל נסיעה באופניים, ובוודאי ביום כיפור כשהכבישים עמוסים ברוכבי אופניים, מיומנים יותר ומיומנים פחות, בצעו בדיקה מקיפה לצמיגים שלכם. האם לחץ האוויר תקין או שצריך להוסיף אוויר? מומלץ לבצע את הבדיקה לפני הירידה לכביש בכדי למנוע אי נעימויות.

מנעול: כן, גם בכיפור

אין רגע מאכזב ומתסכל יותר מלחזור למקום בו הנחנו את האופניים רק לפני כמה שעות, ולגלות שהם אינם. גם ביום כיפור, הקפידו על נעילת האופניים, גם אם עצרתם רק לרגע בבית של חברים, והשארתם את האופניים ממש על יד הכניסה. אנו ממליצים לכם להצטייד במנעול איכותי, שיבטיח את ההגנה לאופניים שלכם, ויחסוך מכם הרבה עוגמת נפש.

חושך לגרש

רכיבה על אופניים בשעות החשיכה נעימה יותר מאשר בשעות היום החמות, אולם חשוב לזכור כי היעדר השמש מהווה גם סכנה בטיחותית, שכן קשה יותר להבחין בנו (ולהיפך). מומלץ לרכב בשעות הערב עם פנס, בעזרתו תוכלו להבחין לאן אתם מתקדמים, לאפשר לרוכבים אחרים להבחין בכם, ובכך להימנע מהתנגשויות שיובילו לפציעות לא נעימות. תוכלו לבחור את הפנס שמתאים לכם בלוח יד 2, מתוך פנסים רבים שמורים במחירים שונים, שיוכלו להתאים לצרכים שלכם.

תקינות הצמיגים: בין הדברים החשובים ביותר לרכיבה בטוחה