מי יציל את הסמארטפון שלי? 5 התקלות הנפוצות ביותר בטלפונים ניידים

הסמטארטפון הפך כבר מזמן להיות חלק בלתי נפרד מחיינו ולכן חשוב לבדוק אותו מפעם לפעם – אספנו עבורכם את 5 התקלות הנפוצות ביותר בכתבה הבאה!

מי יציל את הסמארטפון שלי? 5 התקלות הנפוצות ביותר בטלפונים ניידים

הסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. בינינו, הרי אם יתקלקל לכם האייפון או האנדרואיד ותיאלצו להיפרד ממנו למספר ימים, תרגישו כאילו קטעו איבר מגופכם. בעולם שבו אנחנו מחליפים טלפונים כמו גרביים – שוק הטלפונים יד שנייה פורח. הבעיה הגדולה עם מכירת סמארטפון היא שאנחנו בדרך כלל לא יודעים איך להעריך את מצב המכשיר שלנו ולתמחר אותו.

בעזרת בדיקה פשוטה שאורכת פחות מחמש דקות, תוכלו לעשות זאת בקלות: TestM – האפליקציה המהפכנית מבית יד2 בודקת את תקינות הסמארטפון באמצעות כמה מבדקים פשוטים. הטכנולוגיה הייחודית של TestM, שמתאימה ל-6500 מכשירים שונים, מבצעת בדיקות מקיפות על החומרה במכשיר כדי לוודא שכל המרכיבים פועלים בצורה תקינה.

מוכרים טלפון? קונים טלפון? סתם רוצים לדעת מה המצב של מכשירכם? חייכם מעולם לא היו קלים יותר. מהן בכלל התקלות הנפוצות במכשירי הסמארטפונים שלנו? לאילו בדיקות כדאי לנו לשים לב – כל הפרטים כאן לפניכם:

מסך שבור

אין בעל סמארטפון שלא נשבר לו המסך. המסכים רגישים ועלולים להתנפץ עקב כל נפילה קטנה. לרוב, מחליפים אצלנו בארץ את המסכים הללו במסכים לא מקוריים. המסכים הלא מקוריים הם בדרך כלל באיכות טובה, אבל לא כמו האיכות של אלו המקוריים.

קודם כל, רצוי להחליף מסך במעבדה אמינה: היכנסו לאפליקציית TestM ומצאו את המעבדות הטובות ביותר באזורכם במחיר המשתלם ביותר. מיד לאחר שהחלפתם מסך – אנחנו ממליצים על בדיקה זריזה באמצעות אפליקציית TestM: אחד המבחנים המוצעים הוא בדיקת מסך המגע. באמצעות מבחן פשוט שאורך כ- 30 שניות תוכלו לדעת האם המגעים במסך החדש שלכם תקינים ועובדים כראוי.

מי יציל את הסמארטפון שלי? 5 התקלות הנפוצות ביותר בטלפונים ניידים

מכשיר שנפל למים

תקלה נפוצה נוספת היא מכשירים שנרטבים או נופלים למים – בעלי סמארטפונים מניחים את הסמארטפון בכיס ונכנסים לבריכה, או שהטלפון נופל להם למים או אפילו אם תאמינו – לפעמים גם לאסלה. הפתרון המהיר, בעיקר לטלפונים ששובקים חיים, הוא – כן, זה אמיתי – להניח את המכשיר בתוך קערת אורז שיספוג את הנוזלים. הירטבות המכשירים פוגעת ברכיבים חיצוניים החשופים ללא הגנה. רוב הרכיבים האלו הם רכיבים הקשורים בשמע.

ארבעה מבחנים פשוטים מחכים לכם ב-TestM כדי לבדוק שהכל בסדר אצלכם: בדיקת רמקולים, בדיקת רמקול אוזן, בדיקת מיקרופון ובדיקת החיבור לאוזניות.

מי יציל את הסמארטפון שלי? 5 התקלות הנפוצות ביותר בטלפונים ניידים

שקע טעינה שאינו עובד

אחת התקלות המעצבנות ביותר  היא שקע טעינה שאינו עובד, מה שלרוב נגרם משחיקה של השקע ולא משום דבר שעשיתם לא נכון. ברגע שזה קורה – אין לכם איך להטעין את הטלפון ולמעשה הוא לא יכול להיות בשימוש. בבדיקה קלה ופשוטה ב-TestM, בתוך קטגוריית "חומרה", תוכלו לראות אם המכשיר נטען כראוי.

לעתים התקלה בשקע הטעינה לא מצריכה מכם לרוץ למעבדה ולשלם מאות שקלים – רבות מהתקלות נגרמות עקב הצטברות לכלוך ואבק, בעיקר בחריצים ובשקעים הפתוחים. כל מה שנדרש מכם הוא לנקות את שקע הטעינה באופן ביסודיות ובאופן קבוע.

לחצנים שלא פועלים

במרבית מכשירי הסמארטפון החדשים קיימים מספר מועט של לחצנים, אולם שחיקה של לחצנים היא עניין נפוץ. כפתור הבית, הכיבוי ולחצני הווליום נשחקים במהרה ועלולים להתקלקל מאוד מאוד מהר. כדי לוודא שהם אכן התקלקלו ולא שמישים יותר – כנסו לקטגוריית "חומרה" באפליקציית TestM ותבדקו מה מצבם. במידה שהם לא פועלים: במכשירי האייפון ניתן להשתמש בפונקציה של לחצנים וירטואליים, מה שלא תוכלו לעשות באנדרואיד. כך או כך – רצוי להחליף את הלחצנים שלא פועלים במעבדה כדי להעלות את שווי המכשיר במידה שתרצו למכור אותו.

 מצלמה לא תקינה

ב-2018 המצלמות בסמארטפונים הן אחד הרכיבים החשובים ביותר. הסמארטפונים החליפו את המצלמות הדיגיטליות, וחשוב לנו כל הזמן לצלם, לתעד ולשתף תמונות שייראו כמה שיותר טוב. לכן, חשוב מאוד לשמור על עדשת המצלמה משריטות ומשברים. גם את מצב המצלמה שלכם תוכלו לבדוק ב-TestM: הקדמית (לסלפים מוצלחים), האחורית (לשימוש הרגיל) ואת הפלאש (לצילומים בחושך). אל תדלגו על הבדיקה הזאת – מצלמה היא אחד הדברים החשובים עבור רבים מרוכשי הסמארטפונים, והם תמיד ירצו לדעת מה מצב המצלמה שלכם.

מתכננים להחליף את הטלפון הנייד? אולי להצטייד במכשיר נייד נוסף ליתר ביטחון – לחצו כאן ובאמצעות לוח יד2 תוכלו למצוא נייד במחיר אטרקטיבי ביותר!

אז אחרי שסיימתם את הבדיקה המקיפה, אתם יודעים בדיוק מה תקין ומה לא תקין במכשיר שלכם. בתום הבדיקה ניתן להוציא באפליקציה דו"ח בדיקות מסכם, אותו תוכלו להעביר לרוכשים פוטנציאלים, אם אתם מעוניינים במכירת המכשיר. ושיהיה בהצלחה!