מי יציל את המקרר שלי: כיצד נטפל בתקלות נפוצות?

תקלה במקרר מחייבת התייחסות מיידית: מהן התקלות השכיחות, באילו מהן אפשר לטפל לבד ומתי מזמינים טכנאי – כל הפרטים החשובים במדריך יד2

מי יציל את המקרר שלי: כיצד נטפל בתקלות נפוצות?

המקרר כבר לא מקרר? כדאי להזדרז ולקרוא לטכנאי

מקרר הוא אחד מפריטי החשמל החשובים ביותר בבית אם לא החשוב ביותר. ברגע שהוא מתקלקל – שגרת החיים שלנו משתנה, שלא לומר נעצרת – ולכן התיקון חייב לקרות באופן מיידי. מתי נדע שהמקרר שלנו באמת התקלקל וממה נגרמות התקלות?

מהו בדיוק סוג התקלה אצלכם במקרר והאם אנחנו יכולים לתקן אותה לבד או שיש לקרוא לטכנאי בסיוע אינדקס בעלי המקצוע של יד2? הנה מדריך יד2 שיסייע לכם להבין מתי המקרר שלכם אכן התקלקל.

תקלות ועוד תקלות

רעש

אחת התקלות השכיחות והמטרידות ביותר היא מקרר שלא מפסיק להרעיש. התקלה יכולה להיגרם בגלל פרט זניח, כמו בורג רופף או התקנת המקרר בזווית לא נכונה. במקרים סבוכים יותר,  אם הרעש מגיע מאחד המאווררים במקרר או מהמנוע שלו, תצטרכו להחליף את החלק בשלמותו – וזה יעלה לכם ביוקר. בנוסף, במידה והמקרר שלכם משמיע רעשים – ככל הנראה מדובר בתקלה של רכיב פנימי. במקרה זה אין מנוס כמובן מהזמנת טכנאי.

כבר לא מקרר

המקרר הפסיק לקרר? כאן, יש כמה אפשרויות. ראשית, ייתכן שהגומיות האוטמות את דלת המקרר נשחקו, עקב שימוש לא נכון או ניקוי בחומרים לא נכונים, מה שעלול להביא לפעילות אינטנסיבית של מנוע המקרר ולקלקולו. במקרים בהם המקרר פועל לסירוגין, קיימת אפשרות שהמדחס או המעבה התקלקלו. רצוי שגם בדיקה כזאת תערך באמצעות טכנאי מוסמך.

לאן נעלם הגז?

תקלה קריטית נוספת היא בריחת גז הקירור במקרר. במקרה זה המקרר עובד, אך חלקית והקירור אינו מספק. אם הגומיות תקינות ומילוי גז מחדש לא עוזר – ככל הנראה קיימת איזושהי בעיה בחיבורים של צינור הגז או חור כלשהו בצינור, שגורמים לדליפה של גז. אפשרות נוספת במקרה של מקרר שלא מקרר היא צינור ניקוז סתום – תקלה שכיחה מאוד. במקרה זה הצינור הסתום יגרום לנזילת מים.

מה אפשר לעשות לפני שקוראים לטכנאי?

את התקלות הגדולות והיקרות כדאי שטכנאי יאבחן ויטפל בהן, אבל יש גם תקלות קטנות יותר – אותן תוכלו לתקן בעצמכם ולחסוך כסף רב. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא גומיות שחוקות: לפני שאתם קוראים לטכנאי מקררים שיחליף את הגומיות האוטמות את דלת המקרר, אנחנו ממליצים לכם לנסות לנקות את הגומיות באמצעות מים חמים ולשים טלק בין הגומיות. כמובן שגם נורות שרופות, מגירות שבורות או מדפים סדוקים אתם יכולים להחליף לבד ואין צורך בבעל מקצוע.

המקרר מרעיש? יכול להיות שזה מעיד על תקלה יקרה, כמו מדחס מקולקל, אבל זה יכול להיגרם גם מזווית לא נכונה בה עומד המקרר. לכן, נסו ליישר אותו או לשנות את הזווית בה הוא מותקן. רעש יכול להעיד גם על חסימה של המאווררים: לפני שאתם קוראים לטכנאי, נתקו את המקרר מהחשמל ובידקו אם לכלוך, מזון או קרח חוסמים את תנועת המאווררים וגורמים לרעש.

אם המקרר לא מקרר, הצעד הראשון שכדאי לכם לעשות הוא לבדוק את התרמוסטט. התרמוסטט הוא למעשה כפתור שנמצא מתחת לתא ההקפאה ובעזרתו ניתן לקבוע את הטמפרטורה הרצויה בחלקי המקרר השונים.

אם התרמוסטט נמצא במצב כיבוי, או במצב של קירור מינימלי – כוונו אותו בחזרה למצב הקירור המקורי. יכול להיות ששם טמונה הבעיה ואין שום תקלה במקרר שלכם.

מי יציל את המקרר שלי: כיצד נטפל בתקלות נפוצות?

האם ניתן לטפל בתקלה בעצמנו לפני שנקרא לטכנאי?

אז מתי חייבים לקרוא לטכנאי?

קודם כל, יש מקרים בהם אך ורק טכנאי יכול לטפל: כמו מצב בו המדחס התקלקל, או הצטברות של קרח מסביב לצינורות הגז – אלו הם טיפולים שחייבים להתבצע על ידי אדם מנוסה.

בכל אופן, בכל תקלה קריטית שפוגעת בתפקוד של המקרר – אנחנו ממליצים להזמין טכנאי מנוסה שיבדוק את התקלה. מקרר הוא פריט חשוב בבית ועלותו גבוה מאוד, ולכן כדאי לתת לו חשיבות רבה. בנוסף, תקלה גדולה עלולה להעיד על תקלה גדולה יותר או לגרום לה – ולכן חשוב שמומחה ייתן את חוות דעתו.

כשהתקלה גדולה מאוד, הטכנאי שתזמינו יידע להעריך כמה יעלה עלות תיקון התקלה, ובמקרים מסוימים ישתלם לכם יותר לקנות מקרר חדש לגמרי.

היכנסו עכשיו ללוח בעלי המקצוע באתר יד2, ובחרו את הטכנאי המתאים לכם מבין מבחר עצום של טכנאי קירור. שיהיה לכם קיץ קר וצונן!