מחפשים שואב אבק? כך תבחרו את האחד שמתאים לכם

עומד או רובוטי ואולי בכלל הישן והטוב – מהם הקריטריונים לבחירת שואב אבק ומה ההבדל בין הסוגים השונים. מדריך יד2 עם כל הפרטים

שואב אבק: איך בוחרים את האחד המתאים לנו?

בעולם טכנולוגי, כדאי תמיד לעקוב אחרי הטרנדים והמגמות שלא פוסחים גם על תחום ניקיון הבית ושואבי האבק בפרט. אז נכון שלפני כמה שנים כולם רצו שואב אבק רובוטי והיום כולם רוצים דייסון ודומיו, אבל השאלה החשובה באמת היא איזה שואב אבק הכי מתאים לצרכים שלכם?

כמו תמיד רצוי ומומלץ לחפש שואב אבק גם בלוח יד2 לפני שממהרים לרכוש חדש.

ראשית, מרכיב חשוב מאוד: עוצמת השאיבה, או עוצמת היניקה, הם הגורם החשוב ביותר בקבלת החלטה לגבי השואב החדש שלכם. קיימות שתי שיטות שאיבה עיקריות – שאיבה ישירה ושאיבה ציקלונית. בשאיבה ישירה השואב יונק את האוויר ופולט אותו החוצה דרך המסנון תוך כדי שהוא אוגר בתוכו את כל האבק והלכלוך. בשיטה ציקלונית, הלכלוך מופרד מהאוויר על ידי כוח צנטריפוגלי ולכן האוויר שיוצא מהשואב בסיום הפעולה נקי יותר. בקיצור, אם הבית שלכם מאובק או יש בו הרבה חול – תעדיפו את השואב הציקלוני.

כדאי לבחור שואב עם עוצמה גבוהה כמה שיותר האפשרית בדגם שלו. מתלבטים איך יודעים מהי עוצמת השאיבה? חפשו את האותיות WSP על השואב או על האריזה. משמעותן Watt Suction Power. ועכשיו לסוגי השואבים:

החובט בשטיחים

אוהבים שטיחים? יש לכם בבית שטיח מקיר לקיר? עדיף שתלכו על שואב אבק עומד. אז נכון שמדובר לרוב במודל מגושם וכבד, אבל רק הוא מסוגל לנקות באמת את כל האבק מהשטיחים. אם יש אפשרות ואין מגבלת תקציב, כדאי לחפש שואב אבק חובט, שמתמחה בהוצאת לכלוך עיקש מהשכבות הפנימיות של השטיח שלכם.

שואב עם חדק

כולנו מכירים את שואבי האבק הנגררים מהסוג הישן והטוב, אלה עם החוט הארוך, הגוף על הגלגלים, צינור טלסקופי, "חדק" פלסטיק וראש מתחלף בהתאם למה שאנחנו מתכננים לשאוב: הספה, השטיח או קורי עכביש מפינות החדר. שואב אבק כזה מתאים לכל משטח, אפילו למסילות ורהיטים.

אם הבית שלכם "לא מסובך" מבחינת ניקיון, אין לכם הרבה אבק בבית, יש מצב שתוכלו להסתפק אפילו בשואב אבק ידני אלחוטי. קחו בחשבון את אורך חיי הסוללה ואת עוצמת השאיבה. דווקא מחמירים בניקיון לפעמים מעדיפים לרכוש את האלחוטי הקטן בנוסף לשואב הגדול.

אם בחרתם בשואב מחובר לחשמל עם כבל, שימו לב לאורך הכבל ולמיקום השקעים בתוך הבית, כדי שלא תצטרכו לגלות שיש אזורים שבעייתי לעבוד בהם בגלל שהכבל של שואב האבק קצר מדי או השקע רחוק מדי. עוד דבר קריטי שכדאי לשים לב אליו – אם אתם אלרגיים לאבק, בחרו פילטרים חזקים, כמו HEPA.

עצמאי בשטח

ואיך אפשר בלי השואבים הרובוטיים, שהיתרון הבולט שלהם הוא שהם יחסית עצמאיים. יחד עם זאת, אם הבית שלכם עמוס רהיטים או שאתם אוהבים לפזר בגדים, נעליים וצעצועים ברחבי הבית, הוא פחות מתאים למשימות כאלה ומסוגל בקלות ללכת לאיבוד או להתקלקל.