מוצרי החשמל מרעישים? הנה מדריך שיעזור לכם להתמודד

מהמקרר ועד המזגן: מכשירי החשמל בבית אמורים להיות שקטים רוב הזמן, אבל אם הם מתחילים להרעיש כנראה שיש להם סיבה טובה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את מקור הרעש ולפתור אותו

מה אפשר לעשות כשמוצרי החשמל מתחילים להרעיש?

אין בית היום שלא מאובזר במבחר רחב של מכשירי חשמל. אנחנו דור אלקטרוני לגמרי ונעשה הכל כדי לחיות חיים נוחים ויעילים יותר. אבל מה עושים כשמוצרי החשמל מתחילים לזייף ולהשמיע קולות מרגיזים? בשביל זה אנחנו כאן. הנה כמה מכשירים שעשויים להרעיש ודרכים לטפל בהם.

שואב אבק

אם בעבר הפעלה של שואב אבק היתה יכולה להעיר את כל השכונה, רוב שואבי האבק היום שקטים מאוד. ובכל זאת, אם השואב שלכם התחיל להרעיש כדאי שתבדקו אם שקית האבק מלאה. אם לא, כדאי לבדוק אם יש חלק אחר בשואב שאולי הוא סתום, כמו הפייה או צינור היניקה. אם זה עדיין לא עוזר, זה הזמן לשלוף את האחריות על השואב ולהזמין טכנאי, או למצוא שואב אבק איכותי בלוח יד2.

מכונת כביסה

זה לא כל כך נעים לגלות שמכונת הכביסה שלנו מקולקלת (חזרתם פעם הביתה והוא היה מוצף במים? אנחנו כן) ולפעמים אחד הסימנים המקדימים לכך הוא רעש לא רגיל שהיא עושה. ישנם כמה סוגים של רעשים שהיא יכולה להשמיע ולכל אחד סיבה אחרת. לפני שקוראים לטכנאי, כדאי לבדוק אם לא נשכח מטבע במכונה וזו הסיבה לרעש, וגם אם לא העמסנו יותר מדי כביסה. אילו רעשים מצריכים בעל מקצוע? למשל רעש השתנקות שיכול לנבוע ממשאבה בלויה. נסו לאתר את מקור הרעש על מנת להתייעץ עם טכנאי מוסמך. אגב, אם הרעש נובע מתזוזה של המכונה, כנראה שאתם צריכים לאזן את הרגליים שלה. עשו זאת באמצעות בולמי זעזועים או באמצעות סיבוב הרגליות

מזגן

אם אחד המזגנים בבית מתחיל להרעיש כדאי שתשאלו את עצמכם שאלה אחת חשובה: מתי בפעם האחרונה ניקיתם את הפילטר שלו? אם התשובה היא אף פעם, כנראה שזו הסיבה לרעש. אנחנו ממליצים לנקות את הפילטר לפחות פעמיים בשנה, בסתיו ובאביב, רגע לפני שמפעילים את המזגן ללא הפסקה. אם המזגן ממשיך להשמיע רעשים חזקים כמו טרקטור או רעשי פיצוצים – כדאי להזמין בעל מקצוע כמה שיותר מהר על מנת לא לגרום לנזק גדול יותר.

אם המזגן מרעיש ולא מחמם – כנראה שחסר לו גז. כדאי לקרוא לאיש מקצוע כדי שימדוד לחצים ויתקן לפי הצורך.

מקרר

אם המקרר מרעיש, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות לבד לפני שאתם קוראים לבעל מקצוע. דבר ראשון, נסו להבין מאיפה מגיע הרעש. משכו את המקרר מהאזור בו הוא נמצא ונסו לבדוק אם מדובר במדחס או שאולי השתחרר איזה בורג. לפעמים מדובר במגש האידוי שהשתחרר מהמקום ומשמיע קולות חזקים. את התיקון תעשו רק כשהמקרר מנותק מהחשמל.

מחשב

האם המחשב שלכם חדש או ישן? אם הוא חדש הוא כמובן לא אמור להרעיש וכדאי לכבות אותו ולפנות לספק או לטכנאי מחשבים. אם הוא ישן, יכולות להיות כמה סיבות לרעש, אחת מהן היא חלקים. למכשירי חשמל יש בלאי טבעי ולעיתים חלקים כמו הכוננים או המאווררים עלולים לנוע. בדקו האם ההברגות טובות, ואם לא, חזקו אותן. סיבה נוספת היא מאוורר שעשוי להרעיש שכן הוא עבד יתר על המידה. כבו את המחשב ותנו לו להתקרר. לאחר הפעלה מחודשת, הקישו על כפתור DEL והיכנסו למצב CMOS. כל המאווררים אמורים לעבוד עכשיו. אם המחשב שקט יותר, כנראה שהבעיה היא באחד המאווררים.

חשוב לשים לב לרעשים של המחשב כיוון שברגע זה יכול להפוך מסתם רעש לסכנה של ממש. מאוורר שמתחמם יתר על המידה או חיבור חשמלי לא תקין עשויים לגרום לשריפה של ממש.

שקעים חשמליים

אם אתם שומעים זמזום או רעש כלשהו אחר כאשר אתם מחברים מכשיר חשמלי לשקע, כדאי לקרוא לחשמלאי מוסמך. אנחנו לא ממליצים להתעסק עם חשמל לבד, בעיקר כי מגע רופף של ברגעים או חוטי חשמל מתפוררים עלולים לגרום להתחממות ולקצר חשמלי, שלא לדבר על שריפה. החשמלאי יוריד את השאלטר ויטפל בבעיה בזהירות הנדרשת.