להתחתן זה יקר? לא בהכרח

מדריך יד2 גאה להציג: חגיגת החתונה לא חייבת להיות הוצאה לא שפויה. הנה כמה טיפים שיוזילו את העלויות לזוג המאושר שבדרך

כמעט כולם רוצים למצוא מכסה לסיר שלהם, אבל יש כאלה שמוותרים על הפקת חתונה. אחת הסיבות לכך היא יוקר העלויות שנלוות להפקת אירוע חתונה. אלא שאפשר גם אחרת: ניתן ואף כדאי לתכנן חתונה במחירים שפויים ועם רגליים על הקרקע. אספנו עבורכם כמה טיפים שעשויים להוזיל את האירוע שלכם בעשרות אלפי שקלים.

לוותר על אולם

המייקר מספר אחת שמקפיץ את העלות של הפקת חתונה לשמים הוא האירוח בגן אירועים או אולם. המחיר שתשלמו למקום יהיה מגולם בדרך כלל במחיר של מנה כפול מספר המוזמנים שלכם. המחיר מגיע למאות שקלים פר מנה וכך, מבלי למצמץ, פתחתם את החשבון שלכם במאה אלף שקלים לפחות.

דרך התמחור הזו היא בעייתית מכמה סיבות. ראשית, בלתי אפשרי לבודד את העלות של הקייטרינג משאר ההוצאות השוטפות כמו חשמל, מים, תשלום לעובדים וכיוצא בזה. זאת אומרת שאתם לא באמת יודעים כמה עולה האוכל. שנית, אתם מחויבים לשלם על מספר מנות מוזמן מראש כך שאם אורחים שהתחייבו שיגיעו מבריזים לכם ברגע האחרון – אתם בכל מקרה משלמים.

אירוע באוויר הפתוח

כיום יותר ויותר זוגות צעירים בוחרים לערוך את האירוע בגינה או בשטח פתוח ששייך לאחד מבני המשפחה. האמיצים ביניהם אף עורכים אירוע יום בפארקים לאומיים המורשים לכך או בטבע הפתוח.

הרכבת האירוע באופן עצמאי מאפשרת שליטה מדויקת בהוצאות. אתם בוחרים מי יכין את האוכל, מה תהיינה הכמויות המדויקות ומה יהיה המחיר. בלי מתווכים בדרך שגוזרים עליכם קופון. כדאי לקחת בחשבון את הקרבה לנקודות חשמל או לחילופין ניתן לשכור או לקנות גנרטור שעלותו לא יקרה.

ריהוט ואבזור השטח

בשטח האירוע נוהגים לפזר רהיטי גן שניתן לקנות במחירים זולים. כמו כן תזדקקו לשולחנות מתקפלים וכסאות. אם הסגנון הזה מדבר אליכם, אז גם מחצלות פופים וכריות. אפילו אם תרכשו את כל הרהיטים מיד שנייה במיוחד לאירוע, זה עדיין יהיה משתלם יותר אלפי מונים ביחס למחירי האולם. זכרו גם שאת מה שרכשתם, ניתן אחר כך למכור.

באתרים כמו עלי אקספרס תוכלו לרכוש קישוטים והפתעות לאורחים במחירים חסרי תקדים והכל לפי בחירת טעמכם האישי. ראוי לציין כי במידה ובחרתם לערוך אירוע בטבע, חשוב מאד להשאיר את השטח נקי אחריכם.

לקריאה נוספת

אוצרות מיד שנייה

אלמנט נוסף שמייקר משמעותית את עלויות הפקת אירוע החתונה הוא ההלבשה. זה מתחיל כמובן בהלבשה של הכלה. שמלת כלה של מעצב או מעצבת מתחילה מאלפי שקלים בודדים ויכולה להגיע גם לעשרות אלפים אם מדובר בעיצוב מותאם אישית, תפירה ייחודית או שזירה של אלמנטים יקרים כמו אבני חן. אין ספק שהכלה צריכה להרגיש כמו נסיכה ביום האירוע אבל הנה מחשבה מהפכנית: את השמלה הייחודית והמיוחדת שמישהי בעלת טעם מעולה שילמה תמורתה אלפי שקלים – אפשר לקנות מיד שנייה במחיר של חמישים אחוז ופחות.

תחשבו על זה ככה: הבגדים של החתן והכלה הרי נקנים עבור ערב אחד בלבד. אי לכך, כל אחד ישמח להיפטר מהמוצרים הללו שלאחר יום החתונה אין בהם שום שימוש והם מעלים אבק בארון.

לצורך ההמחשה: שמלה שעלתה חמשת אלפים שקלים יכולה להימכר ביד2 במחיר של 500 שקלים ומדובר כאן בשמלה חדשה לגמרי שנלבשה פעם אחת בלבד. זה נכון כמובן גם לגבי חליפת החתן, נעלי הכלה, נעלי החתן, האביזרים הנלווים כמו זר, הינומה ואפילו טבעות.

רבים פוסלים את האפשרות כי היא לא נראית להם יוקרתית מספיק אבל ברגע שצוללים ללוחות ומתחילים לבדוק, מתגלים אוצרות שמותירים לא רק את הכיס שבע רצון כי אם את החוש האופנתי והאסתטי גם.

והכי חשוב – מזל טוב לזוג הצעיר!!!