טרקטורון מיד שנייה: איך בוחרים ולמה כדאי לשים לב?

מעוניינים לקנות טרקטורון יד2 לבילוי בשעות הפנאי? כדאי לברר כמה דברים לפני – כל הפרטים במדריך המלא!

רכיבה על טרקטורון: פעילות מהנה לשעות הפנאי

קניית כלי רכב משומש לעולם תהיה כרוכה בסימני שאלה ובחששות. ההמלצה לבדוק טרקטורון שהתעניינתם בו אצל בעל מקצוע היא כנראה העצה הטובה ביותר בנושא ואולם, את איזה מבין כל אלה שראיתם מומלץ לקחת לבדיקה?

טרקטורון – נעים להכיר

הנה כמה בדיקות פשוטות שתוכלו לבצע בעצמכם – קחו את הזמן לסיבוב ומבט בוחן וסבלני על הכלי, מאחר שיש הרבה סימנים שיעידו על החיים שעברו עליו:

ראשית, הדבר הראשון איתו אתם צריכים להתחיל הוא לבדוק האם מספר השלדה ומספר הרישוי תואמים למציאות לצד שם הבעלים ות.ז. – בלי זה אין טעם להתחיל. ומה עליכם לבדוק? הדגשים לפניכם.

  • פלסטיקה: אם הפלסטיקה המרכיבה את הטרקטורון שלמה, גמישה ורעננה כנראה שמדובר בכלי שמור שנשטף בתום הרכיבה וחנה מכוסה, גם אם נשבר חלק והוחלף הרי שמדובר על רמת תחזוקה טובה. מאידך, יעידו פלסטיקה שבורה ו/או דהויה משמש ופריכה על רמת תחזוקה ירודה.
  • רמת נקיון כללית: שטיפה מול בוץ יבש ונזילות על רצפת החניה הקבועה יעידו גם הן על רמת ההזנחה או שמירה ירודה מצד בעליו הנוכחי.
  • מצב הצמיגים: יבשים ושחוקים = קרובים להחלפה.
  • מקוריות הכלי: מדובר בעניין שאפשר לייחס לחיוב ולשלילה. מומלץ לשים לב לשיפורים ואביזרי אפטר מרקט, אבל כדאי להבחין גם בחלקים שהוחלפו – האם מדובר בחלפים מקוריים? יש מי שבוחר לדקדק ולבדוק אפילו את ראשי הברגים – אם הם תואמים או כל אחד מסוג שונה, תוכלו לדעת הרבה על אופי החיים והטיפולים/תיקונים שעבר הטרקטורון בחייו.

צבע שמן המנוע, אגב, ייתן מידע רב על מצב המנוע, שגרת הטיפולים וגם אמינות המוכר. כנ"ל גם פילטר האויר; אם צבע השמן שחור, כנראה שהוא לא הוחלף זמן רב. אם מדובר בצבע שמן זהוב-שקוף, מדובר בשמן שהוחלף לאחרונה ממש. אם המוכר מספר על טיפול שעבר הכלי לאחרונה והממצאים בשטח מראים אחרת – למדתם משהו חשוב על רמת האמינות שלו.

בדיקת החלקים השונים של הטרקטורון

באמצעות פנס ומבט בוחן ניתן להביט מתחת למעטפת ומסביב לכלי – הדברים שכדאי לשים אליהם לב:

  • חיבורי חשמל: האם שמים לב לחיבורי חשמל מאולתרים ? כנראה שמדובר ברמת תחזוקה ירודה. אם הבחנתם בצמה מסודרת וסגורה, עם מחברים ייעודיים – כנראה שהטרקטורון שמור.
  • שלמות הטרקטורון: כדאי להבחין אם קיימות נקודות חלודה ו/או מכות בשלדה ובגחון. בנוסף, בדקו את שלמות הצנרת ומערכת הקירור.
  • מצב הבלמים: העבירו מבט על הרפידות והדיסקים, וכן העיפו מבט על בולמי הזעזועים, מאחר שעלולות להיות נזילות מאטם האבק, קפיציות וחלקות החזרה.

אנחנו נמליץ אפילו לבדוק חופשים, מייסבים ומה שביניהם – לפי רמת הידע וההבנה שלכם או של חבר שמבין.

מחפשים טרקטורון מיד שנייה? לחצו כאן ובחרו את הדגם המועדף עליכם!

סעו בבטחה

מה לגבי איכות הנסיעה וההנעה של הטרקטורון? גם את הפרמטרים הללו כדאי לבחון. שימו לב לתהליך ההנעה – האם היא מתבצעת באופן קל או קשה, אולי היא נשמעת בכלל מגמגמת? כל אלה יוכלו לעזור בהחלטה מי מבין כמה כלים משומשים בהם התעניינתם, ראוי לעלות שלב בבדיקה לפני קניה.

דבר אחרון שנמליץ לכם לברר הוא כמובן – איך נוסע הטרקטורון?  אם הסכימו לכם לבצע נסיעה, הרווחתם. רק תזהרו! רוב מוחלט של בעלי הכלים, גם אם ביטחו אותו כחוק, מבטחים ל'נהג יחיד' וזאת משיקול כלכלי מובהק, עוד לפני כל סיבה אחרת. נהיגה ללא כיסוי ביטוחי הינה סיכון מיותר ומטופש ובכל מקרה, בבדיקה מקצועית במוסך – זו שכבר אמרנו עליה ובצדק, שהיא בגדר חובה – יעשו סיבוב נהיגה מדוקדק ויגישו לכם פירוט מלא בסיום.

שימו לב שבדקתם שהטרקטורון מוכן לנסיעה

בהצלחה ואל תשכחו ת.ז. בבואכם לשנות בעלות בדואר. תתחדשו!