חסכון באנרגיה: איך אפשר לחסוך ולהרוויח כמה שקלים?

אין מישהו שלא היה רוצה לחסוך כמה שקלים בכל חודש. אם נגלה לכם שבשימוש נכון במכשירי החשמל תוכלו לעשות את זה, תאמינו?

אין אחד שלא היה רוצה לחסוך כמה שקלים בכל חודש. ומה אם נספר לכם שאפשר לעשות את זה בצורה פשוטה וקלה, שלא תצריך מכם לשנות את ההרגלים שלכם? קיבצנו כמה רעיונות קלים לביצוע חסכון באנרגיה, וגם יקלו לכם על הכיס: 

נפלאות השמש

בישראל השמש זמינה מרבית ימות השנה והיא יכולה לתרום באופן נהדר לחיסכון באנרגיה. עוד בשלב תכנון הבית, צריך להתחשב בכיווני הזריחה והשקיעה וכמו כן לתכנן חלונות כמה שיותר גדולים על מנת ליצור אווירה מוארת ונעימה.

יהיו שיכנו את המגמה בית אקולוגי ובכל מקרה זה לא רק אווירה – זה יחסוך לכם חשמל שכן תוכלו לקבל בית מואר המייתר או דוחה את הדלקת האורות המלאכותיים. כמו כן, שמש נותנת חום ובית מואר יכול לחסוך לכם הוצאות אנרגיה שמופנות להדלקת אמצעי חימום גם במהלך ימי החורף, שכן, כאמור, ישנם לא מעט ימי שמש.

הרבה יותר טריוויאלי מכך הוא השימוש שלנו בשמש על מנת לחמם את המים בכל ימות השנה. דוד הנעזר בקולטי שמש הוא המצאה ותיקה וגאונית החוסכת חשמל רב שנצרך על ידי השימוש בדוד חשמל (בוילר). אגב, דוד שמש מהווה הוצאה שמחזירה עצמה יחסית מהר.

הערות והארות

מומלץ מאד להעביר את כל חדרי הבית לתאורה חסכונית. נורות ליבון כבר ממש מוקצות ואל תתפתו לרכוש כאלה, גם אם המחיר נמוך מאד.

כיום, ההעדפה הברורה היא להשתמש בנורות חסכוניות או בנורות LED. נכון ש-LED עדיין לא זול, אבל החיסכון בחשמל שמציעה טכנולוגיה זו יחזיר לכם די מהר את ההשקעה ומעבר לכך, גם אורך חיי נורות LED עצום ביחס לנורות מסוגים אחרים.

בהקשר לתאורה נמליץ להתנהל נכון מבחינת הדלקת אורות: להתקין נורות בהספק ובעוצמה רצויים ולא לחרוג מהנדרש. כדאי להאיר היכן שבאמת צריכים ומתי שבאמת צריכים. אם המשפחה נמצאת בסלון, אין שום הצדקה שכל חדרי הבית יהיו מוארים וגם לא בטוח שכל תאורת המרפסת, הגינה או החנייה. אפשר בעלות נמוכה לרכוש גלאים מיוחדים המדליקים ומכבים את התאורה לפי זיהוי של אנשים בסביבה.

לכל מכשיר דירוג משלו

מכשירי החשמל הביתיים הם צרכני האנרגיה העיקריים בבית, מן הסתם. שיקול מרכזי ברכישת מכשיר חשמלי חדש הוא לא רק המחיר, שם המותג והעוצמה. בדקו מהו סימון היעילות האנרגטית שלו. דירוג A הוא החסכוני ביותר בסקאלה, ובסוף, הכי פחות חסכוני (ויעיל) הסימון G. במיוחד חשוב להקפיד על דירוג טוב למכשירים שעובדים רבות ונחשבים לצרכני אנרגיה גבוהים: מקרר, מזגן, מכונת כביסה.

רכשתם מוצר שנחשב חסכוני? בשעה טובה. כעת, בשביל לחסוך אפילו יותר, כדאי להפעילו בזמנים שתעריפי החשמל נמוכים יותר -בדרך כלל מדובר בשעות הערב/לילה. לכן, מכשירים זללני אנרגיה כגון מכונות ומייבשי כביסה, תנורי אפייה או מדיחים, רצוי להפעיל בשעות אלה. באתר האינטרנט של חברת החשמל תוכלו למצוא מידע רלוונטי.

לקריאה נוספת

על כל מעלה תשלמו יותר

מזגן הוא אמצעי קירור יעיל. מצד שני, הוא ככל הנראה צרכן האנרגיה הכבד ביותר בבית. ראשית חישבו – האם באמת יש צורך בהפעלתו? אם כבר הפעלתם, קחו בחשבון, שכל מעלה נוספת שתורידו, תייקר את השימוש בו.

חברת החשמל ממליצה על קביעת טמפרטורה של 25 מעלות. האם אתם באמת זקוקים ל-17 מעלות בבית? דבר נוסף, שלא רבים יודעים: שימוש בקרבת המזגן של מכשירים חמים או פולטי חום כגון קומקום חשמלי, או אפילו מחשבים, מאמצים את המזגן וגורמים לו לצרוך יותר אנרגיה. ועוד דבר שכדאי שתדעו: פעולת ניקוי פשוטה של האבק הרב שמצטבר במסננים שלו, תשפר את יעילותו ותוזיל את השימוש בו.

בכל הקשור לכביסה וייבוש: מומלץ מאוד להפעיל רק כשהמכונות מלאות, ולא בחצי כמות. במידת האפשר, קביעת טמפרטורה של 60 מעלות (במקום 90 מעלות).

 לסיום, במרבית ימות השנה (ובוודאי בימי השרב הלוהטים בקיץ) ניתן לתלות לייבוש את הכביסה, מה שיחסוך המון כסף.