חמש חנוכיות יצירתיות שאפשר להכין עם הילדים

מחנוכייה מתוקה ועד חנוכייה מפירות הדר: אספנו לכם כמה רעיונות ליצירת חנוכיות מדליקות עם הילדים במהלך חג החנוכ. חג שמח!

חנוכה כאן: הזמן לפעילויות עם הילדים

בעידן האינסטוש והפייסוש כבר אי אפשר להסתפק בחנוכיה מיושנת ולא פוטוגנית. מה גם שהרבה יותר כיף להכין אחת עם הילדים (אנחנו מקווים) ולהפוך את זה לחוויה משפחתית יצירתית, מאשר לרכוש סתם חנוכיה בחנות. אנחנו חושבים שמדובר בפעילות מגניבה וכייפית, בטח אם מדובר בכמה ימים גשומים במהלך חופשת החג. לכן, ריכזנו לכם חמישה רעיונות נחמדים לחנוכיות שאפשר להכין לבד בבית. רק אל תשכחו, מרוב ההתלהבות, לשתף את הילדים:

חנוכיה פירותית

תפוז אחד, ארבעה לימונים, תשעה נרות חנוכה – כל מה שאתם צריכים עבור החנוכיה הזאת נמצא אצלכם במטבח. חתכו את הלימונים והתפוז לחצי והניחו אותם על משטח ארוך וצר כשהקליפה כלפי מטה. בעזרת סכין חוררו בעדינות את הקליפה של כל אחד מהפירות והכניסו נר לתוך כל אחד מהחורים – והנה לכם חנוכייה מפירות הדר.

חנוכיה מתוקה

הנה חנוכיה שמוסיפה עוד קצת מתיקות לחג (כאילו שהסופגניות לא מספיקות) – חנוכיית קאפקייקס ומאפינס! טוב, אנחנו לא באמת רוצים שתאפו קאפקייקס כדי שנרות ייזלו עליהם ואז לא תוכלו אותם. אבל בהחלט אפשר להכין קאפקייקס או מאפינס צבעוניים מגבס. אז מה עושים? קונים חבילת גבס מכל חנות יצירה או חנויות עשה זאת בעצמך ומכינים לפי הוראות היצרן. ממלאים ספלוליות (מג'נטים) מסיליקון או מנייר כסף ונועצים נרות יום הולדת במרכז. מחכים שהגבס יתקשה. בעזרת שקית זילוף מלאה בגבס מעטרים את הקאפקייקס. לאחר שהם מתייבשים מקלפים את הנייר או שולפים מתוך המג'נט. צובעים בצבעי אקריל ומרססים בלכה על מנת לתת להם מבריקות מגניבה. לשמש אפשר להשתמש בנר גדול יותר או לדאוג שהציפוי מלמעלה יהיה גבוה יותר.

חנוכיה מלוחה

על בצק מלח שמעתם? כן, זה שהיינו משחקים בו כשהיינו ילדים. איך אפשר להכין אותו? בצורה פשוטה במיוחד: לוקחים כוס קמח, חצי כוס מים וכוס מלח ולשים לעיסה. מוסיפים צבעי מאכל ויוצרים בעזרת הבצק צורה מאורכת כלשהי. אפשר ליצור חיה או ענף או רכבת – מה שבא לכם. כדי ליצור את הקנים, השתמשו בקפסולות אספרסו ממוחזרות או בעזרת ברגים מחוררים וקבעו אותם בתוך הבצק. בכדי לדאוג שהבצק יתקשה כראוי, כדאי לדאוג שתנור האפייה הביתי שברשותכם תקין, ואם לא – תמיד אפשר למצוא תחליף כמו טוסטר אובן קטן עד שרוכשים אחד חדש, או מוצאים אחד בלוח יד2. נכון שזה פשוט?

לקריאה נוספת

חנוכיית בייבי

יש לכם תינוק בבית? מצוין. אם התינוק אוכל תחליפי חלב (תמ"ל) אז בטח יש לכם את המון כפיות מדידה שמגיעות עם הפורמולה. בעזרת דבק חם הדביקו אותן כמניפה על גבי מכסה הפורמולה. את השמש הכינו משתי כפיות המדידה אחת על השנייה. צבעו בספריי צבעוני והרי לכם חנוכייה מדליקה!

חנוכיית גן חיות

יש לכם צעצועי חיות ישנים מפלסטיק? זה הזמן לשלוף תשעה מהמגירה. חוררו חורים בעזרת מברג והכניסו את הנרות לתוכם. הניחו את החיות בשורה על גבי משטח עץ והדביקו אותם למשטח בעזרת דבק חם. את החיה הגדולה ביותר או האהובה על ילדיכם הגביהו והפכו לשמש. והרי לכם חנוכייה חייתית במיוחד. ואם במקרה, נשארו לכם עוד כמה צעצועים שאין להם שימוש – תרומה היא פתרון מעולה, פעולה שתאיר לא מעט בתים של אנשים נזקקים, אם אנחנו כבר ברוח החג. את התרומות שלכם אפשר להעביר לבזאר יד2.

חג חנוכה שמח!