המדריך לבחירת וקניית גיטרה

מתלבטים איזו גיטרה לקנות? תנו לנו לעזור.

 

לא נוכל ללמד אתכם אקורדים, אבל הנה מספר תובנות שיעזרו לכם להחליט איזו גיטרה מתאימה עבורכם.

הדבר הראשון שיש לעשות כשרוצים לרכוש גיטרה – חדשה או משומשת – הוא לבחור, באיזה סוג גיטרה. ישנם שלושה סוגים: גיטרה קלאסית, אקוסטית, וחשמלית. לכל אחת ייעוד ואופי שונה.

גיטרה קלאסית

גיטרה קלאסית יכולה מאד להתאים לנגנים מתחילים, או כאלו שלא גיבשו עדיין סגנון או העדפה. כמו כן, היא תתאים לנגינת סגנונות קלאסי וספרדי. היא עשויה מעץ, ומיתריה מניילון והיא מעניקה צליל רך. גיטרה קלאסית נחשבת גם לגיטרה הזולה ביותר, ולכן אידיאלית למתחילים או למי שלא רוצה להשקיע כסף רב מדי לפני שבאמת צבר ניסיון.

גיטרה אקוסטית

גיטרה אקוסטית מתאימה בדרך כלל לנגנים מתקדמים יותר, והיא מציעה צליל מתכתי ועכשווי, חד יותר מזה שמפיקה גיטרה קלאסית. היא מאפשרת לנגן אקורדים. לעומת גיטרות אחרות, מיתריה עשויים מתכת. אידיאלית למנגנים בלוז, קאנטרי, וכו'. ניתן להשיג דגמי גיטרות אקוסטיות שמתחברות למגבר.

גיטרה חשמלית

בדרך כלל מגיעים לגיטרה חשמלית לאחר שנצבר ניסיון כלשהו בגיטרה קלאסית או אקוסטית. אידיאלית למנגנים בלוז, רוק, מוזיקה עכשווית, וכו'. היא עשויה עץ מלא, אך בניגוד לגיטרה קלאסית או אקוסטית, אינה מצוידת בתיבת תהודה – הצליל נוצר מאותות חשמליים שמופקים מהפיק-אפים המגנטיים שעל גבי הגיטרה בשילוב שינויים בשדה המגנטי שיוצרים המיתרים, ומומרים לזרם חשמלי. על מנת לשמוע את צלילי הגיטרה החשמלית יש צורך להשתמש במגבר. בדרך כלל מנגנים על גיטרה חשמלית באמצעות מפרט.

נוחות ומראה

בשביל ליהנות מנגינה על גיטרה ולהצליח להפיק ממנה תועלת רבה למשך תקופה ארוכה, כדאי לבחור גיטרה שנוחה למשתמש. לכל אדם מבנה יד ואורך אצבעות שונה, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון. דבר שני, שאנשים עלולים ליפול בפח בעטיו הוא מראה הגיטרה. בשוק ישנו מגוון עצום של כלים בשלל צבעים וסגנונות, אך אל תסתנוורו  מעיצוב מושך וגימור מהמם – בסופו של דבר המטרה היא כאמור, למצוא את הגיטרה שתתאים לכם בדיוק.

המותג והמחיר

איבנז, פנדר, גיבסון, ג'קסון, אפיפון – כמו בכל תחום בחיים, ישנם מותגים וותיקים ומפורסמים שידועים באיכות שלהם והגיטרות שלהם יקרות, אבל,גם אם הגיטרה זולה או אנונימית, זה לא אומר שהאיכות שלה פחות טובה. בכל מקרה, בדקו את הגיטרה הלכה למעשה בליווי חבר או אדם שמבין בגיטרות ויוכל לומר לכם אם לגיטרה צליל טוב. העצה תתאים בעיקר לנגנים מתחילים שעיין לא יודעים להבחין בין טוב לטוב פחות.

היכן רוכשים גיטרה?

גיטרה חדשה ניתן לרכוש בחנויות כלי נגינה קטנות או באחת מרשתות המוזיקה הגדולות ובהן כלי זמר, מרום, חלילית או מיוזיק סנטר. גם גיטרה משומשת ניתן לרכוש מחנויות אלה – הן מציעות כלי נגינה שעברו טיפול ושדרוג, ובמקרים רבים גם מציעות גם אחריות. בנוסף, ניתן כמובן לרכוש גיטרות משומשות מאנשים שפרסמו באינטרנט, במחירים מפתיעים: החל מ-100 שקל.

מצבה של הגיטרה

אם בחרתם גיטרה משומשת, בדקו הימצאותם האפשרית של קילופים, סדקים, או פגמים. חלקים שמועדים לפורענות הם בעיקר צוואר הגיטרה, החיבור בין הצוואר לגוף הגיטרה ואזור הגשר. חפשו שריטות, דפיקות ונזקים אחרים, ובמידת הצורך הורידו למוכר מהמחיר, או פשוט חפשו גיטרה אחרת. גיטרה חשמלית מחייבת פרק בדיקה קצת שונה שאופייני למערכותיה החשמליות, בדקו שכל הכפתורים עובדים וחברו אותה למגבר בשביל לשמוע שהיא אכן פועלת ללא דופי. חנות כלי נגינה תבצע עבורכם כיוון כללי שבמסגרתו כיוון גובה הגשר וגובה המיתרים.