גינה לי חביבה: איך מכינים את הגינה הביתית לקראת הקיץ?

אין כמו לרבוץ בגינה, לקרוא עיתון ולשתות איזה מיץ טבעי. נשמע כמו חלום, נכון? בשביל זה אתם צריכים לדאוג שהגינה שלכם תהיה מוכנה, יפה ופורחת. הנה 6 טיפים שווים במיוחד

הבית שלנו הוא לא היחיד שזקוק לסידור וניקיון באביב. גם לגינה שלנו מגיע תשומת לב וזה בדיוק הזמן להכין אותה לחודשי הקיץ בעזרת כמה פעולות גינון בסיסיות. בין אם אתם גננים נלהבים או שאתם רק מתחילים, יש לנו כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם ליהנות מהגינה שלכם לאורך כל העונה החמה.

נקו את הכלים שלכם

אם השארתם את כלי הגינה שלכם בחוץ כל החורף, קרוב לוודאי שהם מכוסים בבוץ ולכלוך. זה הזמן לנקות אותם. כלים מלוכלכים עלולים להתקלקל מהר יותר והם גם עלולים להפיץ מחלות ולהדביק את הצמחים. כדי לנקות את הלכלוך, השתמשו במים ואם הבוץ עיקש במיוחד השתמשו במברשת טובה. שימון הכלים גם יסייע למנוע מהם חלודה. כדי להאריך את חייהם עוד יותר וכדי לדאוג לפרחים והצמחים שלכם, שמרו על כלים נקיים לאחר כל שימוש.

סדרו את ערוגות הפרחים

עלים נושרים כל הזמן, גם בחורף. הסירו אותם מהאדניות ומהגינה ואספו את כל הזבל שהצטבר סביב הצמחים והפרחים. סדרו את הגבולות על ידי חיתוך הקצוות, הפכו את האדמה ועזרו לצמחים לשגשג.

לקריאה נוספת

היפטרו מעשבים ומזיקים

כולם שונאים לנכש עשבים, אבל זו עבודה שחייבים לעשות. האביב הוא זמן אידיאלי להסיר את העשבים השוטים מהאדמה. אם צמחו עשבים בין הריצוף – יש להסיר גם שם. לא רק שהגינה תראה מסודרת יותר, אותם עשבים גונבים מהאדמה את ההזנה שהצמחים שלכם זקוקים לה. בנוסף, עליכם לוודא שהגינה שלכם היא ללא מזיקים – במיוחד שבלולים שאוהבים להרוס ערוגות פרחים. במקום להשתמש בחומרי הדברה רעילים, יש שפע של פתרונות טבעיים וידידותיים לסביבה. למשל, פיזור של קליפות ביצה כתושות מעל האדמה יעזרו לכם להדוף שבלולים.

גזמו את השיחים

האביב הוא הזמן שבו חיים חדשים מתחילים לפרוח, אבל כדי שזה יקרה, חשוב קודם כל להסיר את כל הענפים הישנים והעלים מהשיחים שלכם. הסירו את כל החלקים המתים כדי לאפשר לניצנים חדשים לפרוח.

סדרו את אזור הישיבה

בין אם יש לכם פטיו יפה או כמה כיסאות יפים בגינה – כדאי להשקיע גם בזה. אספו את הלכלוך, נקו או חדשו את הריהוט, הוסיפו כריות או פופים והפכו את הגינה לממלכה אמיתית. אתם הולכים לרבוץ בה הרבה הקיץ.

הזמינו גנן

אם אתם לא חזקים בכל תחום הגינון או שאתם רוצים לשדרג את הגינה הקיימת, כדאי שתעזרו בבעל מקצוע. אם מדובר בגינה קטנה, הזמינו גנן מומחה. ואם יש לכם גינה גדולה יותר ומתחשק לכם להשקיע בה, זה הזמן להתקשר לאדריכל נוף. כך או כך, אתם יותר ממוזמנים להיעזר באנשי המקצוע של יד2.