אופניים חשמליים מיד2: כל היתרונות בפחות כסף

הישראלים אוהבים אופניים חשמליים והביקוש לכלים מיד שנייה רק הולך וגדל. אז כמה עולים אופניים חשמליים משומשים לעומת אופניים חדשים ואילו דגמים הם המבוקשים ביותר? יצאנו לבדוק

אופניים חשמליים: האם כדאי לקנות מיד שנייה?

האופניים החשמליים ממשיכים לכבוש את כבישי ישראל: אם בעבר נחשבו אופניים "רגילים" כפתרון תחבורתי פשוט וזול, הרי שבשנים האחרונות – בעיקר עקב מצוקת החנייה בערים מרכזיות, עומסי התנועה ההולכים וגדלים, תחבורה ציבורית הלוקה עדיין בחסר, מחירי הדלק ועלויות הרישוי והביטוח –  האופניים החשמליים הפכו לפתרון האולטימטיבי לניידות עירונית "ירוקה" ונוחה.

התחרות בשוק והמחירים 

את האופניים החשמליים – שהם למעשה אופניים רגילים שאותם ניתן להניע באמצעות דיווש, או באמצעות מנוע חשמלי זעיר המקבל את כוחו מסוללה נטענת – אנו רואים כיום כמעט בכל יישוב בישראל, כשעליהם רוכבים צעירים ומבוגרים כאחד. מטבע הדברים, הביקוש הגדול לאופניים חשמליים גורם לתחרות עזה בענף, כאשר עסקים מקומיים ותיקים בתחום האופניים הרגילים החלו לייצר או לייבא אופניים חשמליים. במקביל, נפתחו עסקים חדשים רבים לייבוא ולמתן שירות לאופניים חשמליים.

כיום, מבחר האופניים החשמליים המוצע בישראל הוא גדול ומגוון וכולל, בין השאר, כלים חשמליים לרכיבה עירונית, אופניים חשמליים המתקפלים בקלות ובנוחות, אופניים המעוצבים בהשראת אופנועים, אופניים חשמליים לרכיבת שטח ועוד.

התחרות העזה בענף והיצע הדגמים שרק הולך וגדל הם בבחינת ברכה לצרכנים, שיכולים עתה להשוות בין מספר רחב של דגמים ולאתר את הדגם המתאים להם ביותר לשימוש אישי.

שיקול נוסף הוא, כמובן, המחיר. אופניים חשמליים יקרים יותר מאופניים רגילים, כאשר המחיר הממוצע בשוק לאופניים חשמליים עומד על כ-2,500 עד 3,000 שקל, בעוד שדגמים רבים נמכרים תמורת 5,000 עד 7,000 שקל; והמחירים בהחלט לא עוצרים כאן אלא ממשיכים צפונה ומגיעים בקלות גם אל עשרת אלפים שקל ויותר.

עוברים לאופניים חשמליים משומשים

הפריחה בשוק האופניים החשמליים מביאה מטבע הדברים גם לגידול בתחום האופניים החשמליים מיד שנייה, המוצעים למכירה כאשר הם נושאים תגי מחיר מופחתים ונוחים בהרבה. נתוני לוח יד2 מלמדים על התעניינות הולכת וגוברת ברכישת אופניים חשמליים משומשים: בשנת 2017 נרשמו בלוח 5.8 מיליון חיפושים לאופניים חשמליים מיד שנייה, ואילו בשנת 2018 כבר זינק המספר ל-6.3 מיליון חיפושים.

מהנתונים עולה מגמה ברורה שצפויה להימשך גם בשנת 2019: חלק נרחב בקרב קהל הצרכנים הישראלי מעדיף לרכוש אופניים חשמליים מיד שנייה, ליהנות מכל היתרונות הגלומים בכלים הללו – ולחסוך כסף רב.

ואכן, מחיפוש קל ונוח בלוח יד2 ניתן להתרשם ממגוון עצום של אופניים חשמליים משומשים המוצעים למכירה, במחירים הזולים באופן משמעותי לעומת מחיריהם של אופניים חשמליים חדשים. כך, למשל, מצאנו אופניים חשמליים ב-1,200 שקל בתל אביב, הצעה שהגיעה מרעננה לזוג משומש תמורת 1,910 שקל, אופניים חשמליים מיד שנייה ב-1,800 שקל בחולון, ורשימת הדוגמאות עוד ארוכה, כמעט אינסופית.

לקריאה נוספת

הדגמים המבוקשים ביותר

כאמור, שוק האופניים החשמליים מתאפיין כיום לא רק בתחרות עזה בכל הנוגע למחיר הרכישה, אלא גם במגוון רחב של יצרנים המציעים מבחר נאה של דגמים שונים. על פי נתוני לוח יד2, את המקום הראשון בחיפושי אופניים חשמליים משומשים תופסים אופני Magnum, ואחריהם אופניים של Jager במקום השני ואופני GreenBike במקום השלישי. את רשימת חמשת סוגי האופניים החשמליים ה"מחופשים" ביותר סוגרים Smart Bike ו- Kalofun.

רגע לפני שאתם מתחילים לפדל, שימו לב לחלק הכי חשוב: בין אם רוכבים על אופניים חשמליים מיד2 או על אופניים חשמליים חדשים – יש להקפיד לחבוש קסדה, לרכוב אך ורק במקומות המותרים לכך (כמו בכביש או בשבילי אופניים), לציית לחוקי התנועה ולהקפיד להתעדכן בתקנות המשתנות של משרד התחבורה בכל הנוגע לרכיבה על כלים חשמליים.

שתהיה לכם נסיעה נעימה ובטוחה!