קר שם בחוץ: כך תכינו את המרפסת שלכם לחורף

הימים נעשים קצרים יותר, הלילות ארוכים וקרים יותר – בקיצור החורף מגיע. זה הזמן להגן על העציצים במרפסת שלכם מהגשם והרוחות. אספנו לכם 5 טיפים מצוינים שיעזרו לכם לעשות זאת

החורף פה: איך תגנו על הצמחים שלכם?

לא רק הצמחים שלכם צריכים הגנה כשהטמפרטורות יורדות. יש עוד כמה דברים חשובים שכדאי לעשות כדי שתוכלו ליהנות מהמרפסת שלכם גם בעונה הקרה:

רפדו את העציצים

ישנם פרחים כמו ורדים או אדמונית החורש שיכולים להתמודד עם הקרה, לפחות אם הם צומחים בחופשיות בחוץ. אבל לא כולם כאלה, בעיקר לא צמחים שנטועים בתוך עציצי חימר או פלסטיק. הסיבה לכך היא שהם מוקפים בשכבה דקה יחסית של אדמה וכשהטמפרטורות יורדות יש סיכוי שצמחים אלו ימותו כתוצאה מהקור.

ניתן למנע זאת על ידי עטיפת העציצים בחומר מתאים. למשל, שקית ניילון בועות (פצפצים) תגן על הצמח. כמובן, שלא כדאי לעטוף את הצמחים עצמם כדי לא לחנוק להם את האוויר, אלא רק את העציצים. אמצעים בטוחים יותר לבידוד הצמחים היא באמצעות חומרים טבעיים כגון: קנים, צמר או יוטה. הם אינם עמידים כמו הניילון בועות, אבל לגמרי יכולים להחזיק עונה אחת. חשוב לוודא שחורי ניקוז המים לא חסומים, בעיקר אם הטמפרטורות ממש מקפיאות. אגב, זה שחורף לא אומר שלא צריך להשקות את העציצים בצורה קבועה.

הכנת צמחים רגישים

כל הצמחים שאינם מתאימים לטמפרטורות קרות, חייבים להיות מטופלים בצורה שונה לפי הזן שלהם. אם אלה צמחים מזרח תיכוניים שזקוקים לשמש, העבירו אותם לאזור שמוגן מפני הקור. השקו אותם קצת פחות כדי למנוע לחות בשורשים. קצצו עלים קמלים ופרחים נבולים, כך שהם יצטרכו פחות אנרגיה כדי לגדול. בדקו שאין עליהם סימנים של מזיקים והסירו אותם במידת הצורך, אחרת הם ימשיכו להזיק להם גם בחורף.

מד טמפרטורה

גורם מכריע וחשוב הוא הטמפרטורה, שצריכה להיות בין 10-5 מעלות צלזיוס. צמחים שמעדיפים לישון לאורך חודשי החורף, זקוקים למספיק אור ואוויר צח. תנאים כאלה ניתן למצוא בחדרים מחוממים קלות (לא בכאלה שהמזגן עובד בהם ללא הפסקה). צמחים שמאבדים את העלים שלהם בחורף הם פחות תובעניים, לפחות בכל מה שקשור לכמות האור שהם צריכים. פעולת הפוטוסינתזה מאטה במהלך החורף והם יכולים לעשות זאת גם במקומות חשוכים יותר כמו חדרי מדרגות או מרתפים.

סוף תרדמת החורף

אם השתלטתם כמו שצריך על המצב והצמחים שרדו את הימים הקרים, אפשר להחזיר אותם בהדרגה למרפסת, רק וודאו שהטמפרטורה המינימלית מתאימה לכל סוגי הצמחים ושהם לא סובלים ממזג האוויר הקר. כאמצעי זהירות, כסו צמחים עדינים במיוחד במהלך הלילה עם מגן דק. ברוב המקרים, צמחים צריכים מספר ימים כדי להתאקלם לשינוי המקום. לכן, עדיף לא לשים אותם ישר באור שמש ישיר או רוח חזקה, אלא לחשוף אותם בהדרגה, כמה שעות בכל יום.

ומה עם הריהוט במרפסת?

לרוב, הריהוט במרפסת עשוי פלסטיק או עץ ולכן אפשר להשאיר אותו בחוץ ברוח או במזג אוויר קשה מבלי לדאוג שהוא יתפורר באביב. עם זאת, כדאי לטפל גם בו במהלך הימים הקרים. לדוגמא, לנקות את השולחן והכיסאות מפעם לפעם ולשמור עליהם רעננים. בנוסף, אם אין לכם כוונה לצאת למרפסת בחורף, אפסנו את הריהוט במקום סגור כדי להגן עליו או לפחות כסו אותו – יריעת פלסטיק או סדין יעשו את העבודה. יחד עם זאת, אל תשאירו את הריהוט מכוסה כל הזמן אחרת עובש יתחיל לגדול לכם מתחת.

מסתבכים? תמיד אפשר להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לכם לטפל ולטפח את הצמחים גם במהלך ימי החורף. היכנסו כאן למגוון גננים שישמחו לעזור!

חורף נעים!