פול ווליום: השוואה בין אוזניות ביטול הרעשים הטובות בשוק

מחפשים אוזניות חדשות? מה דעתכם לנסות אוזניות ביטול רעשים? ערכנו בשבילכם השוואה עם הדגמים המובילים בשוק שתעזור בקנייה

אוזניות ביטול רעשים: ככה שומעים היום מוזיקה

מי שעובד בחלל משותף מכיר את התחושה הזו שרק רוצים להתנתק מרעשי הרקע, וכך גם אלה הנוסעים בתחבורה ציבורית על בסיס קבוע, וחוזרים הביתה ברכבת אחרי יום עבודה מפרך. בגדול, כל מה שאתם רוצים זה קצת שקט. במקום זה, אתם מקבלים את המוזיקה של זה שיושב לידכם ושומע מוזיקה מזעזעת בפול ווליום. אתם חושבים לעבור מקום אבל ליד המקום היחיד שפנוי יש תינוק שלא מפסיק לבכות.

במהלך הנסיעה, כנראה שתאלצו לשבת ולהתענות עד שתגיעו לתחנת היעד שלכם. אולי תשלפו אוזניות, תחפשו את הכבל בתיק, תפרמו את הקשרים שנוצרו, תחברו את האוזניות לנייד ותצליחו לסנן קצת מהרעש בעזרת עוד קצת ווליום עד שכבר יכאב לכם באוזניים. במקרה טוב יותר, אתם שולפים את אוזניות ביטול הרעשים שלכם, לוחצים Play ולא שומעים יותר שום דבר מלבד המוזיקה שלכם, ברוגע ושלווה.

אם אתם מוצאים את עצמכם יותר מדי פעמים בתסריט הראשון, הגיע הזמן לרכוש לעצמכם זוג אוזניות עם ביטול רעשים. אז איזה זוג לקנות? ערכנו השוואה עם הדגמים הנפוצים שתעשה לכם קצת סדר – בחרנו ארבעה זוגות אוזניות מארבע חברות מובילות בתחום: Bose, Sony, Sennheiser ו-B&O וזה מה שמצאנו:

איכות ונוחות

Bose: בוס מחזיקה כבר מספר שנים בדגם ה-QC35 ובזמן השקתן הן היו ללא ספק אוזניות ביטול הרעשים הטובות ביותר בשוק. מאז, בוס השיקו דגם מתקדם יותר בשם QC35 ll ושאר היצרניות עשו שיעורי בית והגיעו מוכנות לקרב על כיסו של הצרכן. בנוסף, הציגו יכולת נפלאה בכל מה שקשור לפרטים הקטנים. כל פעם שזמר פתח את פיו לשיר, אפשר היה ממש לשמוע את הקולות הקטנים של תחילת השירה. בגבוהים, מציגות האוזניות יכולת נפלאה ללא עיוותים או ציוצים לא נעימים. למרות כל הדיוק, היה חסר עומק ובס ואפשר להגיד שהשמיעה הרגישה קצת flat. מבין ארבעת הזוגות, הבוס הן זוג האוזניות שהציעו את האיכות הנמוכה ביותר מבחינת הסאונד.

Sony: סוני גם היא מראשונות היצרניות להציג אוזניות עם ביטול רעשים. היו אלה MDR-1000X בשנה שעברה שהציגו יכולות מרשימות אל מול הדגם של בוס. בדומה לבוס, גם סוני לא התפרעה עם השם של הדגם החדש והוא נקרא WH-1000XM2. צליל דומה מאד לבוס. קצת יותר בס וקצת פחות מדויק אבל היה יותר כיף לשמוע בהן. הסנהייזר היו טובות יותר אבל  אלו בהחלט אוזניות שכיף לשמוע בהן ביום יום.

Sennheiser: סנהייזר, יצרנית אביזרי הסאונד הענקית מצטרפת למשחק עם זוג משלה בשם PXC-550. להבדיל מהיצרניות האחרות, סנהייזר מחזיקה בכמה דגמים של אוזניות ביטול רעשים. בחרנו בזוג שדומה ביותר לשאר הזוגות מבחינת התכונות והמחיר. מבחינת סאונד, הצליל היה עמוק ועוטף. הוא הרגיש מעט פחות מדויק מהבוס למשל אבל היה מהנה מאוד לשמוע בהן. בנוסף, האטימה בהן נהדרת כך שהסובבים לא שמעו כלום גם בווליום גבוה.

B&O או בשמה המלא – Bang & Olufsen: חברה דנית למוצרי יוקרה. החברה מעצבת ומייצרת טלויזיות, מוצרי אודיו וטלפונים. החברה שמה דגש על איכות חומרים גבוה ועיצוב קפדני ומלוטש. H9i הן אוזניות הדגל של החברה נכון להיום והן מחליפות את ה-H9. נהניתי מכל צליל, הבס עמוק בדיוק במידה הנכונה, הגבוהים לא מתפספסים ונשמעים מעולה. החסרון בהן, הוא שהאטימה שלהן לא טובה כמו של האחרות.

לשיחת טלפון, היו אלה הבוס שעשו את העבודה הטובה ביותר עם איכות שיחה טובה ונקייה משני צידי הקו. השאר היו די סיפקו חווית שמע די טובה עם איכות לגמרי מספקת.

חיי סוללה

 אוזניות אלחוטיות נהדרות כל עוד הן טעונות. ברגע שהסוללה נגמרת אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא אפשרות לשמוע מוזיקה כלל. יצרניות הסלולר עושות הכל כדי לדחוף סוללות גדולות ככל האפשר לתוך המכשירים. הרי אף אחד לא אוהב להסתובב עם מטען. באופן דומה, כך גם יצרניות האוזניות. אך כפי שתראו, לא כולן מצליחות:

  • הסוני מציעות כ-30 שעות של האזנה.
  • הבוס מציעות כ-20 שעות של האזנה.
  • ה-B&O מציעות כ-19 שעות של האזנה.
  • הסנהייזר מציעות כ30 שעות של האזנה.

כל הזוגות שנבדקו מאפשרים שימוש בכבל AUX במקרה שנגמרת לכם הסוללה. נראה שזו תכונה הכרחית ולא טריוויאלית, וכנראה שלא מעט אנשים לא היו רוכשים היום זוג אוזניות ללא התכונה הזו, כנראה שגם מתוך רצון לחסוך בסוללה. אם משתמשים, למשל, באוזניות במהלך טיסה לחו"ל, ממש אין צורך להשתמש בהן באופן אלחוטי וניתן להיעזר בכבל. וכך, ניתן לטוס בטיסות שאורכות כ-5 שעות ולהישאר עם אוזניות טעונות כמעט לחלוטין (כ-95% סוללה).

מיהן האוזניות המומלצות ביותר?

עיצוב

אוזניות הפכו בימינו לפריט אופנה. שלל החברות והיצרנים משקיעות לא מעט בתכנון ועיצוב הדגמים השונים. החברות הבינו די מזמן שלא מספיק להביא מאפיינים טכניים טובים אם אף אחד לא יהיה מוכן להיראות עם האוזניות שלהן.

אז מי מבין דגמי הדגל האלה המוצלח ביותר מבחינת העיצוב? ה-H9i מנצחים פה בגדול. B&O ממשיכים כהרגלם להקפיד על עיצוב נקי ויפה.

ה-PXC-550 מאחוריהן, העיצוב אמנם מעט בנאלי, אך שבירת הצורה של הפודים ביחד עם הפס הכסוף מוסיף טאצ' מעניין ומיוחד. במקום השלישי נמצאות ה-QC-35 של בוס. לא בגלל שהעיצוב שלהן יפה בהרבה מהסוני, אלא שסוני עיצבו אוזניות שפשוט ינצחו כל זוג אחר בתואר העיצוב המשעמם ביותר. עם כל זאת, יופי זה עניין של טעם.

סוני הרגישו לפעמים כאילו הקשת גדולה מדי והן עומדות ליפול. סנהייזר הן הזוג הקל ביותר עם משקל של 227 גרם בלבד אך החומר ממנו עשויות הכריות מחמם את האוניים והופך האזנה ארוכה לפחות נעימה. הכריות של ה-B&O גם הן רכות ונעימות אבל חלקה הפנימי של הקשת לא רך במיוחד, הן די כבדות (285 גרם) ואחרי כשעתיים של שימוש כבר ממש אפשר להרגיש נוקשות בצוואר. הן הכי פחות נוחות, לפחות לישיבה ממושכת. הבוס ללא ספק הנוחות ביותר הודות לכריות (המאוד) נעימות לצד משקל של 240 גרם בלבד. אם אתם הולכים לשבת שעות ארוכות עם האוזניות, כנראה שזו הבחירה הנכונה מהבחינה הזו.

תפעול ושליטה

שליטה באוזניות היא כמעט תמיד פעולה מסובכת. לא זוכרים באיזה צד הכיבוי, באיזה צד הווליום והאם זה בכלל למעלה או למטה. חלק מהאוזניות וויתרו על הכפתורים הפיזיים ועברו לשליטה בעזרת מחוות.

הבוס ממשיכות עם קו הכפתורים הפיזיים שחוץ מכפתור ה׳פעולה׳, קשה מאד למצוא מה כל כפתור עושה. לעומת זאת, כל שאר הזוגות בחרו לאפשר תפעול בעזרת מחוות. מה זה אומר? שכל שעליכם לעשות כדי להגביר את הווליום הוא לסובב את האצבע על אחת מהאוזניות. אז נכון, חייבים לזכור על איזה מהצדדים זה יעבוד וגם איזה כיוון מגביר או מנמיך. אבל בסופו של דבר, השליטה הזו נוחה ויעילה הרבה יותר מהכפתורים הפיזיים, גם אם לוקח כמה פעמים כדי להתרגל.

מחירים

  • Sony WH-1000XM2 – נמכרות במחיר של 1,390 שקלים – שנה אחריות
  • B&O H9i – נמכרות במחיר של 2,199 שקלים – שנתיים אחריות
  • Bose QC35II – נמכרות במחיר של 1,590 שקלים – שנתיים אחריות
  • Sennheiser PXC 550 – נמכרות במחיר של 1,399 שקלים – שנתיים אחריות

לסיכום

אם הגעתם עד לכאן ולא הצלחתם לבחור, אתם לא לבד. כל אחד מהזוגות מציע רשימת פיצ׳רים ותכונות שהוא טוב בה אבל אין זוג אחד שטוב ומתאים לכולם. אנחנו מקווים שהמידע המוצג יעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה לכם כך שתיהנו מחווית שמיעה איכותית ונוחה. שמיעה מהנה!

אתר ג'ירפה מתמחה בעריכת השוואות, סקירות ומידע חדשותי בתחום הטכנולוגיה והגאדג'טים. היכנסו כאן למגוון כתבות בתחום.