סדר ובלאגן: איך להכניס סדר הביתה בעזרת פרטי אחסון?

הבית עולה על גדותיו מרוב חפצים? הדרך הטובה והמהירה ביותר לארגן את הכל היא בעזרת אחסון שיכניס קצת סדר. הנה ההמלצות שלנו

מבגדים ועד קופסאות שימורים: איך אפשר לסדר את הבית?

בין אם הבית שלכם קטן או גדול, יש לכולנו נטייה לאגור המון ג'אנק. כנראה ש-70 אחוזים מהדברים שיש לכם כבר מזמן לא בשימוש וסתם תופסים מקום. אבל, אנחנו לא שופטים! מה שכן, בעזרת כמה טיפים פשוטים ופריטי אחסון לא יקרים כמו ארונות, כוורות וקופסאות שונות, אתם יכולים לסדר הכל בצורה טובה יותר, ואולי זה יגרום לכם על הדרך להיפטר מכמה דברים ישנים. הנה כמה טיפים שווים:

התחילו עם רשימת מלאי

אחד החלקים הקשים ביותר של ארגון המזווה שלכם או כל חדר אחר בבית לצורך העניין, הוא בכך שאתם לא יודעים איפה כל דבר נמצא, מה יש בכל סל ועד לאיזה מכשיר טכנולוגי הכבלים האלה שייכים. יעזור לכם מאוד להכין מדריך בסיסי ובו יהיה כתוב איפה נמצא כל דבר. נכון, זה הרבה עבודה בפעם הראשונה שעושים את זה. אבל תחשבו כמה קל יהיה לכם אחר כך למצוא כל פריט ופריט.

הוסיפו מדבקות

מקופסאות פלסטיק שקופות ועד צנצנות לתבלינים – כל דבר חייב להיות מתויג בעזרת מדבקה. גם במקרה הזה, זה יעזור לכם לשמור על סדר לאורך זמן, כיוון שלא תצטרכו לפשפש כל פעם בארגזים כדי להבין מה יש שם או איפה שמתם את החפץ שאתם בדיוק מחפשים בדחיפות.

בחרו פרטי אחסון בצבעים תואמים

הסיבה לכך היא מאוד פשוטה – ברגע שכל הקופסאות או ארגזי האחסון שלכם הם בצבע אחד, נוצר סדר בעיניים. וגם אם בחרתם בקופסאות בכמה צבעים, נסו לפחות לחלק אותם לפי נושאים. לדוגמא, כל בגדי הקיץ שלא לובשים כרגע בקופסאות כחולות. קלסרים וחומרים נוספים מהלימודים שסיימתם בקופסאות ירוקות. וכן הלאה.

בחרו בקופסאות שקופות

אם אתם מאלה שאוגרים קופסאות שימורים ואוהבים לקנות בסיטונאות מזון לכל צרה שלא תהיה, הכניסו הכל לתוך קופסאות פלסטיק שקופות. כך תוכלו לראות במהירות מה יש בפנים לפני שאתם רצים לחנות לקנות עוד.

ארונות, שידות וכוורות

קשה לכם לשמור על סדר לאורך זמן? אתם חייבים פרטי אחסון עם דלתות סגורות. לפחות תשמרו את הבלאגן במקום אחד סגור שאף אחד לא רואה. נסו למקסם כל חדר בבית בעזרת רהיטים שהם גם דקורטיביים אבל גם פרקטיים. למשל – מגירה מתחת למיטה, שידה יפה בסוף מסדרון (אם תתלו מעליה מראה, אז בכלל זה יראה נהדר). כוורות בחדרי הילדים שיעזרו לכם לשמור את כל הצעצועים בצורה מסודרת. ויש עוד המון אפשרויות שתוכלו למצוא כאן ביד2.

לקריאה נוספת

השתמשו בתלייה

קרש גיהוץ, מטאטים, מגבים, יעה – כולם יכולים להיות תלויים על ווים בתוך ארון השירות שלכם. התקנת ווים בתוך כל ארון שמתאים לכך, תעשה לכם חיים הרבה יותר קלים.

בנו מדפים משלכם

בין אם זה לנעליים, לספרים או לחפצי נוי – מדפים תמיד יעזרו לעשות סדר בבלגן. אם אתם רוצים למקסם חללים ספציפיים בבית, אז כדאי לבחור במדפים בהתאמה אישית כך שגם הנישה הכי קטנה בבית תנוצל עד תום.