לא מה שחשבתם: טרנד הטלפונים הניידים מיד2 צובר תאוצה

נתוני לוח יד2 מלמדים: גם ב-2018 יותר ויותר ישראלים בחרו לרכוש טלפון נייד מיד שנייה. וגם – מיהם הטלפונים שהישראלים הכי אוהבים ואיך בודקים טלפון משומש לפני רכישה?

הכוכבים של 2018: מי היו הסמארטפונים הנמכרים ביותר?

שוק הטלפונים הניידים, הסמארטפונים, הוא מהדינאמיים והמגוונים ביותר בתחום הטכנולוגיה. זהו שוק רווי במותגים בטווח מחירים רחב, כאשר המותגים היוקרתיים עשויים להגיע לעלות של אלפי שקלים. לא מפתיע, אם כן, כי אחד הטרנדים שצוברים תאוצה בשנים האחרונות הוא רכישת טלפונים ניידים מיד שנייה. מתכננים למכור ולקנות טלפון נייד מיד שנייה? אספנו עבורכם את כל הנתונים בכתבה המקיפה בנושא:

חדש מול ישן

אם בעבר כולנו התרגשנו לקבל סמארטפון חדש באריזה, הרי שכיום – הודות לזמינות הטכנולוגיה ופשטות התפעול של המכשירים – רבים סבורים כי הצורך במכשיר חדש אינו שווה את ההשקעה, שכן הסיכון ברכישת טלפון נייד מיד2 ירד משמעותית. נתוני לוח יד2 אכן מלמדים על עלייה מתמדת בעניין שמעוררים טלפונים ניידים מיד שנייה בקרב קהל הצרכנים. בעוד שבשנת 2017 נרשמו 20.2 מיליון חיפושים בלוח למכשירים סלולריים משומשים, הרי שבשנת 2018 מדובר על 20.5 מיליון חיפוש, והמגמה כמובן צפויה להימשך.

מחירים

מה לגבי סוג הטלפון והמחיר? כאן המגוון הוא רחב, שלא לומר אינסופי כמעט. ראשית, כדי להבין מהו הסמארטפון המועדף על הישראלים, בדקנו את נתוני החיפושים בלוח יד2. המסקנה היא כי בראש רשימת המועדפים נמצאים 2 מותגי דגל: במקום הראשון האייפון מבית אפל ואילו במקום השני – סמסונג הכולל את מערכת ההפעלה האנדרואידית. אחריהם ברשימת החיפושים בלוח יד2 לפי הסדר: במקום השלישי – LG, במקום הרביעי והחמישי בהתאמה שתי הענקיות הסיניות Xiaomi ו –  Huawei.

מגמות עלייה וירידה

מחירם של מכשירי הדגל הבולטים, כדוגמת מכשירי אפל וסמסונג, עלה בשנה האחרונה וצמח בארה"ב לכ-1,000 דולר, מה שבישראל מתבטא בעלויות של 4,000 שקלים וצפונה – עד קרוב לכ-6,000 שקלים לגרסאות המתקדמות והיוקרתיות יותר.

רכישת טלפון יד שנייה, לעתים כמו חדש, מוזילה משמעותית את המחיר. כך לדוגמה, ניתן למצוא בלוח יד2  iphone 8+ יד שנייה במחיר 2650 שקלים לעומת מכשיר חדש ב3400 שקלים – וזו דוגמה אחת מרבות.

כאמור, מלבד המותגים המובילים של אפל וסמסונג, צצו בשנים האחרונות אינספור חברות איכותיות כמו OnePlus, שיאומי הסינית ואחרות, שמשתמשות לעתים באותם רכיבים – אך מוזילות את עלויות הסמארפונים בשיעור של עד 70 אחוז! משתמשים ממוצעים יכולים למצוא כיום מכשירים חדשים מסוג זה בעלות סבירה בטווח של 1500-2500 שקלים שיספקו את צרכיהם. את אותם מכשירים ניתן למצוא בלוח יד2 במחיר נמוך בעשרות אחוזים.

לקריאה נוספת

מצב המוצר

רוצים לרכוש מכשיר מיד שנייה אבל לא יודעים מה באמת המצב שלו? קודם כל, כדאי לבדוק היטב את פרטי המודעה. לאחר שהחלטתם לרכוש את הסמארטפון הספציפי, אל תשכחו להתקין על המכשיר המיועד לרכישה את אפליקציית TestM מבית יד2 שתבדוק את המכשיר עבורכם. האפליקציה מסוגלת להנפיק “דוח בריאות” למגוון של 6,500 (!) סוגי סלולר – דוח הכולל מידע מפורט על מידת התקינות של כל רכיבי החומרה, כך שגם הקונה וגם המוכר יכולים לדעת מהו מצבו של המכשיר המוצע למכירה. בהצלחה!