הכל לתינוק: איך בוחרים עריסה נוחה ובטיחותית?

התינוק שלכם ממש עוד רגע כאן וזה הזמן להכין את החדר שלו ולצייד אותו ברהיט הכי חשוב – העריסה. הנה 9 טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון

עריסת תינוק: איך בוחרים אותה נכון?

הרהיט המרכזי בכל חדר תינוקות הוא העריסה. יש אינסוף עיצובים של עריסות, אבל היופי במקרה הזה לא קובע, ומה שחשוב להקפיד עליו הוא הבטיחות. אנחנו רוצים שהילד שלנו, שהוא הדבר הכי חשוב לנו בעולם, ישן בסביבה בטוחה ומוגנת. לכל עריסה שנקנה מצורפות הוראות בטיחות, ובכדי להרכיב אותה בצורה נכונה, עקבו אחריהן ומלאו אותן בשלמותם. והנה עוד כמה טיפים שחשוב שתדעו:

קניית העריסה

נשאלת השאלה האם לרכוש עריסה חדשה, יד שנייה או בכלל להשכיר. הדעות הן לכאן או לכאן וזו לא רק שאלה של כסף. נכון, התינוק שלכם לא ישתמש זמן רב בעריסה ואתם תצטרכו את הכסף לעוד דברים, אבל הבטיחות היא מעל הכל. אם אתם מקבלים עריסה בירושה או מחליטים לרכוש אחת משומשת, כדאי שתשימו לב למצבה. בדקו שאין חלקים חסרים או שחוקים והאם היא בנויה בצורה יציבה. העריסה חייבת להכיל את כל הצדדים ושיהיו מקובעים (ללא חלקים נעים). ואם אתם מתכננים עוד ילדים, אז כדאי לשקול לרכוש עריסה חדשה או יד שנייה ולאחסן אותם לילדים הבאים.

האם הגודל קובע?

ישנם שני גדלים של עריסה: גודל קטן שזול יותר ומתאים לתינוקות עד גיל 8-6 חודשים, ועריסות שמתאימות עד גיל שנתיים-שלוש. רבים מעדיפים לרכוש עריסה שתהפוך בהמשך למיטת פעוט על ידי הסרת אחד הצדדים, אבל לרוב זה דורש חלקים נוספים שמייקרים את הסיפור.

מחירים

מחירי העריסה תלויים במידה רבה בחומרים מהם הם עשויים, ועץ באיכות גבוהה וחומרים ירוקים יעלו יותר. גם עריסות של מותגים או מעצבים נחשבים יעלו יותר. כשאתם רוכשים עריסה, זכרו כי המזרן הוא רכישה נפרדת.

בנייה עצמאית

אם בניית עריסה נראית לכם כמו משימה מרתיעה – תזמינו מומחה. אתם בטח לא רוצים לבנות עריסה בצורה רעועה ולא מקצועית, זה עלול לסכן את חייו של תינוקכם.

לקריאה נוספת

הרכבת העריסה

כשאתם מרכיבים את העריסה, הקפידו להבריג ולדפוק בפטיש את כל החלקים. הניחו את המזרן ברמה הגבוהה ביותר, כך שיהיה לכם קל להניח את התינוק ולהרים אותו. כשהתינוק גדל, כדאי להוריד את גובה המזרן כך שהוא לא יוכל לצאת לבד.

קישוטים

ודאו כי העריסה היא לא מול חלון או מול קישוט קיר אחר שהתינוק יכול לתפוס. שמרו מרחק בין העריסה לווילונות או למנורות שיש להן חוטים שהתינוק יכול לאחוז בהם.

תוספות שונות

אז רכשתם עריסה,. האם יש דברים נוספים שצריך לקנות? בהחלט. אלה הדברים שאתם צריכים בנוסף: מזרן עם מגן מזרן ומצעים מתאימים. וזהו. צעצועים, חיות פרווה, כריות – כולם עלולים להוות סכנה לחנק. בחרו גם בשמיכה שמתאימה לתינוקות ואין עליה קישוטים או דברים בולטים. ביום שהפעוט שלכם יבקש להתכרבל עם הבובה שלו או עם כרית, אז סימן שהוא כבר גדול דיו ואז זה כבר בטוח.