אלו הטעויות הנפוצות ביותר בשטיפת כלים

בין אם אתם שוטפים ידנית ובין אם אתם משתמשים במדיח – יש כמה דברים שחשוב שתדעו כדי לשמור על כלים נקיים ונטולי חיידקים

הסבון בכה מאוד: איך שוטפים כלים בצורה נכונה?

לא משנה כמה נקיים אתם, מחקרים מראים שהמטבח שלכם כנראה מלוכלך יותר מחדר השירותים. אמיתי לגמרי ודוחה בו זמנית, והספוג מלא החיידקים שלכם הוא רק חלק מהבעיה. אגב, אם אתם אוהבים לשטוף כלים ידנית כי חושבים שזה חסכוני יותר או ידידותי לסביבה, אתם טועים – ובגדול. מעבר לעובדה שהמדיח מנקה את הכלים בצורה יעילה יותר, הוא גם חוסך לכם זמן ולא מעט כסף. האם יש דרך לעשות את זה נכון? מסתבר שכן. אספנו לכם את הטעויות הגדולות שכנראה אתם עושים בתהליך שטיפת הכלים, והנה חמש הטעויות הנפוצות ביותר בעת השטיפה שיכולים להפיץ חיידקים, להזיק לכלים וליצור הרבה מאוד פסולת.

הסבון בכה מאוד

אם בזמן שאתם שוטפים כלים, הכיור שלכם מזכיר אמבטיית קצף מפוארת, אתם כנראה משתמשים ביותר מדי סבון. בטח אם אחרי השטיפה הראשונית אתם מתכננים להכניס את הכלים למדיח. התחילו עם כמות קטנה של סבון והוסיפו עוד רק אם יש צורך. יותר מדי סבון יכול להשאיר שאריות של חומר ניקוי על הכלים שבסופו של דבר יגיע אליכם לפה.

מים

כשמדובר בחסכון במים, אין שום תחרות בין שטיפת כלים למדיח כלים. מדיח כלים ממוצע ישתמש בכשלושה ליטר מים, בעוד שבשטיפת כלים ידנית אתם יכולים להגיע ל-27 גלונים בכל שטיפה. אם אתם מפעילים את מדיח הכלים אחת ליום, ותרו על השטיפה המקדימה ורק רוקנו את הצלחות. אם המדיח מתמלא באיטיות, עדיף לשטוף את הכלים לפני. מלאו קערה קטנה עם מים והשרו את הכלים במקום לשטוף כל פריט בנפרד.

שימוש בספוג

רוב הסיכויים שיש לכם בכיור מושבת חיידקים לא קטנה שבירתה הספוג. ספוגים יכולים להכיל אלפי חיידקים, אז הם לא ממש עוזרים בניקוי של הכלים. בחרו בספוגים שעשויים מסיבים טבעיים והחליפו אותם לעיתים תכופות (לפחות אחת לשבוע). אם אתם משתמשים בסמרטוטים, החליפו גם אותם או זרקו אותם לכביסה וייבשו בשמש.

לקריאה נוספת

שטיפת כלים בכיור מלוכלך

האם תשטפו את הכלים שלכם בשירותים? כנראה שלא. אבל כשאתם שוטפים את הכלים שלכם בכיור מלוכלך, זה פחות או יותר אותו הדבר אם לא יותר גרוע. טהרו את הכיור מדי יום עם חומץ וסודה לשתיה או חומץ ומלח. מדי פעם יש גם לנקות את מדיח הכלים שלכם. החום והלחות יכולים ליצור סביבה מושלמת לעובש ולחיידקים. אם למדיח שלכם יש ריח לא טוב, נסו לנקות אותו בעזרת כוס חומץ וכוס סודה לשתיה. את הבעיה לא נפתרת, זה הזמן לקרוא למומחה למוצרי חשמל. אתם יכולים למצוא אחד ממש כאן באינדקס בעלי המקצוע שלנו.

חוסר התאמה בין השטיפה לכלים

אתם כנראה שמים את הכלים הלא נכונים במדיח או אפילו משתמשים בחומרים חזקים מדי על הסירים והמחבתות שלכם  – ואתם לא יודעים זאת. הימנעו מסבון על מחבת מברזל יצוק, השתמשו במקום במברשת נוקשה עם מים בלבד. אף פעם אל תשימו פריטי עץ במדיח כלים, בין אם זה כפות, קרש חיתוך או קערות. החום במדיח והלחות החיצונית יכולים לגרום לעץ להתנפח ולהיסדק. ולמרות שזה מפתה לזרוק סירים ומחבתות מלוכלכים במדיח, שטיפה ידנית היא הפתרון הנכון במקרה הזה, שכן חומרי הניקוי עשויים לגרום לשריטות.