Visual Estate: לקנות דירה חדשה בלי לקום מהספה

דירה לדוגמה וברושורים הם כל כך 2016. הדור הבא של שיווק הנדל”ן כבר כאן ומציג חוויה תלת ממדית עם סיורים וירטואליים שלוקחים אותנו לסיבוב בדירת החלומות שלנו

 

“בעוד עשר שנים לקוחות ייכנסו לאתר של פרויקט נדל”ן, יבחרו דירה ובעזרת משקפי תלת ממד יסיירו בדירה החדשה בלי לקום מהכורסה. למשרד הם יגיעו רק כדי לחתום על הקנייה”. כך נראה עתיד עולם הנדל”ן בעיניו של מיכאל קלנטרוב, סמנכ”ל חברת Visual Estate המתמחה בפיתוח מוצרי מציאות מדומה.

לדבריו, העתיד הזה כבר כאן ותחום הנדל”ן הולך להשתנות בקרוב, גם מצד הלקוחות וגם מצד המשווקים. הסיורים הווירטואליים שמפתחת Visual Estate מחליפים מודלים ישנים של “דירות לדוגמה”, ומאפשרים לשוטט עם משקפי מציאות מדומה בדירת החלומות שלנו. השינוי ניכר בשטח ויותר מ-15 חברות בנייה ברחבי הארץ כבר עושות שימוש במגוון הפתרונות היצירתיים של החברה.

באמצעות פיתוחים הנשענים על המידות המקוריות כפי שמופיעות בתכניות ובשרטוטים תוכלו לראות מקרוב את טקסטורת הקירות, לבחון את מודל המטבח של הקבלן, לשנות את צבע החיפויים והדלתות, לבחור את הברזים, ובעצם כמעט הכל. כלקוחות, אתם יכולים לשנות כל פרט ולראות מיד את התוצאות. כמשווקים, תוכלו לשדרג את איכות השירות, ומספיק סרטון הדגמה קצר בלוחות נדל”ן כדי להמחיש את החוויה.

מגרש המשחקים 

אם זה מזכיר לכם קצת את עולם הגיימינג, אתם לא טועים. חברת Visual Estate נוסדה באוקטובר 2016 על ידי שלושה יזמים צעירים: אנדי סלומון, מפתח משחקי מחשב בינלאומיים והוגה המוצר; אלון נפתלי מנכ”ל החברה, ומיכאל קלנטרוב, סמנכ”ל, אשר הכירו עוד כשכיהנו כמובילי פעילות ב-TECH 7 – קהילת היזמות וההיי טק של אזור הדרום.

 

מימין לשמאל: אלון נפתלי ומיכאל קלנטרוב

 

לאחר שאנדי גילה שעולם הנדל”ן קצת משעמם מבחינה שיווקית ולא קורה בו שום דבר מעניין, החליט להשקיע את הכישורים היצירתיים שלו בתחום זה, ולהפוך יחד עם אלון ומיכאל את מכירת הדירות לחוויה המציעה יתרונות רבים: קיצור משמעותי של זמן המכירה, (אין צורך להמתין להתחלת הבנייה והכנת דירה לדוגמה), הצגת מגוון רחב של דירות במבחר תצורות (לפי כמות חדרים, דירות גן ופנטהאוזים), מודולריות עיצובית המאפשרת לשחק עם ריהוט הדירה, צבע הקירות, גופי תאורה ועוד.

צייר לי דירה

לדברי קלנטרוב, המטרה היא לאפשר ללקוחות מגוון גדול של שינויים כבר בשלב המכירה הבסיסית, או בעגה המקצועית – רצפת המכירה. “כשלקוח בא לראות ‘דירה על הנייר’ יש לו כבר את האופציה לבחור כל פריט בדירה – בין אם מתוך ההיצע של הקבלן או אחרת. Visual Estate מטמיעה כל בחירה שלו בהדמיה באמצעות ממשקים פשוטים, קלים ונוחים לשימוש – מה שמקצר מאוד את שלב המכירה ומאפשר לו להתרשם מהמוצר הסופי”.

כדי להקים סיור וירטואלי כזה לתחייה אין צורך בצילומים או בתכנונים מורכבים. למעשה, זה קל ופשוט משנדמה לכם וההדמיות יכולות להתבצע כבר בשלבים מוקדמים מאוד.
“אנחנו נכנסים לתמונה מהרגע שהעט עזב את הדף או ברגע שיש תכניות מוכנות”, מסביר קלנטרוב. “הצוות שלנו דואג לעיצוב ולכל הפרטים שיהיו בדירה, כך שבעצם אנחנו לא זקוקים לשום דבר למעט תכנית ומפרט או שרטוט עם קווים ומידות”.

 

משרטטים תכניות לעתיד

ההסברים של קלנטרוב אינם מכוונים אל פלח שוק קטן או ל”משוגעים לדבר”. לדבריו, הביקוש להדמיות תלת ממד וסיורי נדל”ן וירטואליים צובר תאוצה, למרות שהחברה קיימת חצי שנה בלבד. “לקוחות שבעבר הסתפקו בהזמנת שתי הדמיות מבקשים היום יותר, ויש גם לקוחות חוזרים. אני מאמין שבקרוב כבר לא יהיה מקובל למכור דירות מבלי לראות אותן קודם לכן בהדמיה תלת ממדית”.

אבל עבור Visual Estate מדובר רק בהתחלה, שכן החברה מתכוונת להתפתח בעתיד גם למוצרים אוטומטיים ומוצרים לאדריכלים בשילוב טכנולוגיות מציאות מדומה בתכנון של חללים. “אם אתה למשל אדריכל או מעצב פנים, תוכל להזיז קירות בתוך המודל שבנית ולהשתמש ברהיטים מתוך המאגר שלנו ושל כל החברות המובילות, להטמיע מודלים בתוך העיצובים ולהציג את התוצאה ללקוחות שלך”.

אומרים שטיימינג זה הכל בחיים. בזמן שכל העולם שועט קדימה מבחינה טכנולוגית, באה Visual Estate ומבקשת להעניק זריקת מרץ חיונית, חדשנית ומרעננת לענף הנדל”ן. אם אכן תצליח, את הדירה החדשה הבאה שלכם תכירו מצוין – הרבה לפני שהיא בכלל נבנתה.