8 דברים שכדאי לקחת בחשבון כשעוברים דירה

ממציאת שוכרים ועד הזמנת מובילים: עונת מעברי הדירה כבר כאן, וזה בדיוק הזמן להיערך אליה כמו שצריך

קיץ הוא לא רק זמן לבריכה, ים וחופשות מסביב לעולם. זו גם ה-עונה למעברי דירה. רוב הדירות מתפנות ומאוכלסות סביב התקופה הזאת, בעיקר לפני ששנת הלימודים מתחילה. אז אם גם אתם בדיוק מפנים דירה ועוברים לאחת חדשה, אתם יודעים בדיוק על מה אנחנו מדברים. כדי לעבור את התקופה הזאת בקלות, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון עוד לפני המעבר וגם תוך כדי המעבר. ובשביל זה אנחנו פה. הנה הכללים שלנו לעונת מעברי הדירות:

אל תחכו לרגע האחרון

מצד שני אין טעם להתחיל לחפש חודשים מראש. סביבות חודשיים לפני שאתם מפנים את הדירה הנוכחית, זה זמן סביר להתחיל בחיפושים אחרי הדירה הבאה. אם אתם גרים בעיר מרכזית, לא תהיה לכם בעיה למצוא שוכרים לדירה שלכם. מה שכן, תמיד כדאי שתסגרו דירה לפני שאתם מוצאים שוכרים לדירה שלכם, כדי שלא תישארו בלי קורת גג. במקרה הכי גרוע, תשלמו עוד שבועיים-שלושה על שתי הדירות או שתסבלטו את אחת מהן לתקופה החפיפה.

איך מוצאים דירה או שוכרים?

נו, ברור שאתם יודעים את התשובה על השאלה הזאת. אצלנו ביד2 תמצאו מגוון של דירות בכל רחבי הארץ. בעזרת הקטגוריות השונות תוכלו לבחור בדיוק את גודל הדירה, התקציב, המיקום וכל הדברים שחשובים לכם.

אריזות

התחילו לארוז מספיק זמן מראש ואל תחכו לרגע האחרון. אם פתאום תמצאו שוכרים שירצו לעבור במיידי או שהדירה החדשה שלכם תתפנה מוקדם מהצפוי, אתם לא רוצים להיות בלחץ ולהגיע ליום המעבר סחוטים.

זמנים

אם יש לכם אפשרות לקבל את הדירה החדשה כמה ימים לפני המעבר עצמו – מצוין! זה בדיוק הזמן לנקות אותה כמו שצריך כשהיא עדיין ריקה מרהיטים, להזמין הדברה, לצבוע אותה ולבדוק האם יש שינויים או תיקונים שכדאי לעשות בה.

קרטונים וארגזים

איך מוצאים קרטונים טובים? יש מובילים שמספקים זאת וגם ניתן לרכוש אונליין, אבל כדי לא להיכנס להוצאות מיותרות, אפשר לחפש או לפרסם מודעה. לפעמים גם פוסט בפייסבוק יכול לעזור למצוא חברים שבדיוק נפטרים מהקרטונים שלהם ואולי יסכימו לתת לכם אותם במקום לזרוק.

הובלה

כדאי להזמין מראש ולתת להם תמונת מצב אמיתית לגבי כמות הארגזים והריהוט. תאמו יום ושעה, ואם זה מוביל שאתם לא מכירים – בקשו זאת בכתב. אין דבר יותר מבאס מהברזה של מוביל ביום המעבר. קבעו את השעה מראש ונסו לכוון את המוביל לשעה נוחה לפי אזור הדירה. לפעמים שווה לקום בשעות מוקדמות בבוקר (מי אמר 4 בבוקר ולא קיבל), רק כדי למצוא חניה או לפני שהרחוב עמוס במכוניות ואנשים.

לקריאה נוספת

תיאומים

תאמו עם כל הספקים והטכנאים ליום המעבר. גם ככה אתם בבית, אז למה שהם לא יקפצו בין השעה 10:00 למתישהו כדי לסדר לכם את האינטרנט, הטלוויזיה וכל השאר. אגב, יש חוק לא כתוב שאומר שאם לא תסדרו את כל הדברים בשבוע הראשון של המעבר, לדוגמא: לתלות מדפים או לצבוע קיר, אתם כנראה לא תעשו את זה אחר כך. בקיצור, כדאי לסיים עם הכל כמה שיותר מהר.

הכנה נפשית

תתכוננו נפשית: מעבר דירה זה אמנם מרגש, אבל יש המון התעסקויות קטנות וגדולות שגם יכולות להפוך את כל העסק לסיוט אחד גדול. קחו אוויר, דמיינו את הרגע בו הכל יהיה במקום ותוכלו להתרווח על הספה החדשה. זה ממש עוד רגע כאן.