שכונת הנרקיסים: האם מדובר בשכונת הדגל של ראשון לציון?

האם כבר יצא לכם להכיר את שכונת הנרקיסים בראשון לציון? הרבה הולך לקרות בתקופה הקרובה בשכונה – היכנסו לכתבה המלאה!

שכונת הנרקיסים: אחת משכונות המופת של ראשל"צ

שכונת הנרקיסים במזרחה של ראשון לציון מהווה ללא ספק את אחת מגאוותיו של שר האוצר משה כחלון, הוגה ומיישם תוכנית מחיר למשתכן. כעת, עם סיום הקדנציה של השר, לקראת הבחירות הקרבות לכנסת בחודש אפריל וסיומן של הבחירות המוניציפליות זהו זמן טוב לבחון מה נעשה בשכונה, מה עתיד להיעשות והאם דירות מחיר למשתכן במקום אכן משתלמות לזכאים, בהשוואה לדירות שיימכרו בשכונה לקהל הרחב ולדירות בשכונות הסמוכות במזרח העיר.

שכונת נרקיסים: נעים להכיר

ראשית, הקדמה קצרה: שכונת נרקיסים עתידה להיבנות על מחנה צריפין המתפנה בצפון מזרחה של העיר והיא לא השכונה היחידה שתיבנה במתחם הענק. שכונות נוספות ייבנו בצד הראש"לצי של המחנה כמו גם שכונות נוספות שייבנו במסגרת זו בבאר יעקב, ובסך הכל צפויות להיבנות על השטח המתפנה כ- 18 אלף יחידות דיור, כמו גם שטחי תעסוקה, שטחי מסחר, מוסדות ציבור שונים ושטחים פתוחים ירוקים לרווחת התושבים. שכונת הנרקיסים המדוברת עתידה לכלול 4000 יחידות דיור, כאשר יותר ממחציתן וליתר דיוק 2500 מהן, יימכרו לזכאי מחיר להשתכן. אגב, מתוך 4000 הדירות המתוכננות במקום, מיועדות 250 מהן להשכרה לסטודנטים או לדיור מוגן. כמות דירות עצומה זו בעיר מבוקשת במרכז הארץ, שעתידה להפוך לעיר השלישית בגודלה בארץ עם מימוש תוכניות המגורים העצומות שלה, הפכה את שכונת נרקיסים לאחד מסמלי תוכנית מחיר למשתכן.

כ-70% מכלל הדירות בשכונה יהיו בשלבי בנייה או אכלוס עד 2026 ועל פי התכנון בנייני המגורים בשכונה יהיו בני 5-17 קומות כאשר הבניינים הנמוכים בני ה-5-7 קומות ייבנו בשולי השכונה באזורים הצמודים לשכונות הצמרות ושיכון המזרח המאופיינות בבנייה נמוכה. הבניינים הגבוהים יותר ומגדלי המגורים, ייבנו בשטחה הפנימי יותר של השכונה. רחוב ירושלים בעיר אמור להימשך אל תוך השכונה ולהוות את ציר התנועה הראשי שלה. לאורכו של ציר זה יוקמו בניינים במודל של עירוב שימושים הכולל מגורים לצד שטחי משרדים ושטחי מסחר. פיתוחה של השכונה יתבטא גם בפארק ירוק רחב ידיים שיהיה משותף לראשון לציון ובאר יעקב. נכון לעכשיו חל עיכוב בבנייה במקום עקב דרישתם של הזוכים לרדת מהכמות הגדולה של 6 דירות בקומה וכן שהדירות יהיו בנות שלושה כיווני אוויר, ולא פחות מכך.

לקריאה נוספת

מחירים

מה בנוגע למחירים? ובכן, מחירה של דירת 85 מ"ר בשכונה לזכאי התוכנית צפוי לעמוד על כמיליון שקל, ואילו דירת 100 מ"ר תימכר לזכאים במחיר של כ–1.15 מיליון שקל. מחירים אלו מבטאים הנחה משמעותית מאוד של עד כ-500 אלף ₪ לדירה ומחיר דירתי המחושב על פי  12 אלף שקל למ"ר בלבד. אם משווים את דירות מחיר למשתכן למחיריה של שכונה בולטת נוספת במזרח העיר, שכונת מרום ראשון ניתן לראות כי המחירים בהחלט משתלמים כך, בשכונת מרום ראשון שאכלוסה התחיל רק ב–2010,  נמכרו בשנת 2017 דירות 5 חדרים בכ-2.45 מיליון ₪ בממוצע, במה שהיווה עלייה של 5% במחירים לעומת השנה הקודמת.

כמו כן, דירות 4 חדרים חדשות בשכונה נמכרו ב–2–2.4 מיליון שקל עם צפי להמשך עליות מחירים. באופן כללי, ועל אף נטישת המשקיעים את שוק הנדל"ן בעיר הרי  שברוב שכונות ראשון לציון לא רק שהמחירים נשארו ברמתם מ–2016, אלא אף התחוללו עליות של בין 4% ל–10% במחירי הדירות. הביקוש המתמשך לדירות כמו גם  ניתוב הבנייה החדשה בשכונה בעיקר לזכאי מחיר למשתכן מחזקים את עליות המחירים, ולכן לא פלא הוא שהשכונה זוכה להתעניינות ערה מאוד מצד זכאי התוכנית.