רמת השרון: אילו שכונות הולכות להתחדש בקרוב?

בכל הארץ אנחנו מזהים מגמה של התחדשות עירונית. אז מה צפו לנו ברמת השרון? הכל בכתבה הבאה

התחדשות עירונית ברמת השרון: הגיע הזמן להתחדש

נדמה שאת קטר ההתחדשות העירונית הדוהר במדינה, אף אחד לא באמת יכול להאט גם אם הוא היה רוצה, ואחת השכונות הבולטות המדגימות את המגמה הנדל"נית הלוהטת היא שכונת מורשה הוותיקה ברמת השרון. השכונה שנחשבה במשך עשרות שנים לשכונת מצוקה בלב העיר היוקרתית של אזור השרון עוברת בשנים האחרונות מהפך של ממש. כך, מתדמית מוחלשת ושלילית עם נראות ישנה ומדכאת היא משנה את פניה לבלי היכר ומבססת עם הזמן את מעמדה כיעד נדל"ני נחשק במרכז הארץ ואף מדורגת כאחת השכונות בעלות פוטנציאל התשואה הגבוה ביותר בגוש דן.

מיקום

השכונה הוקמה בקצה המזרחי של רמת השרון בשנות החמישים של המאה הקודמת והחלה את דרכה כמעברה לעולים חדשים, כשמרבית הבנייה בה אופיינה בבתים צמודי קרקע ומבנים נמוכים בני 2-3 קומות. במהלך שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים בוצעה הרחבה חדשה לשכונה והיא החלה למשוך אליה אוכלוסייה חזקה ומבוססת יותר. יחד עם זאת, השינוי האמיתי החל כאמור רק בשנים האחרונות עם כניסתה של השכונה למפת ההתחדשות העירונית ונכון להיום תוכניות ההתחדשות בשכונה המתמקדות בעיקר בפרויקטים של פינוי- בינוי אמורות להביא לתוספת של כ-2000 יחידות דיור חדשות תוך הריסתם של המבנים הנמוכים והישנים לטובת מתחמי מגדלים חדישים ומעוצבים.

בהתאמה לכך, יותר ויותר משפחות צעירות ובעלות אמצעים הולכות ומשתקעות בה והן נהנות משורה של מבני ציבור ומוסדות חינוך שכבר קיימים בה, דוגמת בית ספר רימון למוזיקה וקומפלקס הכולל בריכה עירונית. בעתיד ועם הגידול באוכלוסייה ייבנו בשכונה בית ספר חדש ואולם קהילתי עם 20 אלף מקומות.

התחדשות עירונית

על פרויקטי התחדשות העירונית הגדולים בשכונה ניתן להזכיר את פרויקט הפינוי- בינוי של חברת אאורה שיצא לאחרונה לדרך ונחשב לאחד הפרויקטים הנדל"ניים הגדולים ביותר שנבנו בעיר בשנים האחרונות. במסגרת הפרויקט יפונו שבעה בנייני רכבות ישנים ומתפוררים המכילים 180 דירות ישנות במתחם הרחובות אילת, בית גוברין ותמנע ובמקומם ייבנו שישה מגדלים בני 20 קומות ו-687 יחידות דיור חדשות עם פארק ירוק באמצע, במה שיהפוך ממתחם אילת – למתחם אאורה, רמת השרון.

לקריאה נוספת

הפרויקט יבוצע בשני שלבים כאשר השלב הראשון יבוצע במודל של "בינוי פינוי", כך ששני המגדלים הראשונים (240 יח"ד), מתוך ששת המגדלים שיוקמו בסך הכל בפרויקט ייבנו על קרקע פנויה בתחום הפרויקט ללא צורך בפינוי בתיהם של תושבי השכונה. הפינוי וההריסה עצמם יתרחשו רק בשלב השני של הפרויקט שבו ייבנו 4 המגדלים הנוספים במתכונת של פינוי בינוי.  הדיירים הקיימים צפויים לקבל דירה גדולה ב-53 מ"ר מדירתם המקורית, ולפי הערכות המומחים הדירה החדשה תהיה שווה פי שניים.

פרויקט מסקרן נוסף בשכונה הוא פרויקט רמות השרון של קבוצת יובלים וישראל לוי נדל"ן שכבר נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. במסגרת הפרויקט הנבנה ברחוב החלוץ בשכונה נהרסו שמונה בנייני רכבת ישנים המכילים 168 דירות ישנות שנבנו לפני כ-50-60 שנה ובמקומם נבנים כעת ארבעה מגדלי מגורים בני 23 ו-26 קומות עם 588 יחידות דיור חדשות. כאמור, הפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים ואם הכל ילך על פי המתוכנן הדירות הראשונות יאוכלסו כבר בעוד מחצית השנה, כלומר בקיץ הקרוב. תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות בנות ארבעה, חמישה ושישה חדרים, כמו גם דירות פנטהאוז. הדיירים הקיימים יקבלו דירות חדשות הכפולות בשטחיהן מהדירות הישנות שהיו בבעלותם ואלו יכללו בנוסף גם מרפסת, ממ"ד וכן חניה פרטית בחניון תת-קרקעי. הפרויקט נבנה על שטח של כ-13  דונם והוא כולל פארק ירוק בשטח של 11 דונם.