עיצוב הבית: 7 סימנים שהבית שלכם תקוע בניינטיז

מקירות אדומים ועד ספות פרחוניות: יש עיצובים ששלטו בשנות התשעים והיינו שמחים שלא יחזרו לעולם. הכל במדריך יד2

עיצוב הבית: 7 סימנים שהבית שלכם תקוע בניינטיז

בית מיושן: איך אפשר להפוך אותו לעדכני בקלות?

קאמבק זו ממש לא מילה גסה, בטח לא בתחום עיצוב הבית. ההיפך, יש המון עיצובים שחוזרים אחרי כמה שנים או עומדים במבחן הזמן והופכים להיות שוב טרנדיים או אפילו מקבלים את הטייטלים וינטאג' או קלאסי. אבל יש גם אופנות שטוב שחלפו מהעולם, אתם לא מסכימים? אז איך תדעו אם הבית שלכם טרנדי או מיושן? הנה כמה עיצובים שעדיף להיפטר מהם ויפה שעה אחת קודם.

צביעת שפריץ

אם לקירות בבית שלכם יש טקסטורה (קירות לא חלקים), אתם לגמרי תקועים בניינטיז. נכון, זה היה מגניב לכמה רגעים, אבל זה כבר מזמן לא באופנה ויש לנו תחושה טובה שהשפריץ גם לא יחזור בזמן הקרוב. זה הזמן לתקן את המצב עם צבע טרי או אפילו עם טפו מעניין.

קירות אדומים

אין לנו מושג איך זה התחיל, אבל בשנות ה-90 אנשים צבעו את קירות הבית שלהם בגווני בורדו או שזיף כמו משוגעים. אז זה קצת פחות מקסים היום והמגמה בגדול היא בהירות וניקיון. יחד עם זאת, אם בכל זאת מתחשק לכם להתפרע עם אחד הקירות בבית, לכו על גונים אפורים עמוקים או שחור. הם אמנם לא בהירים, אבל הם עדיין נחשבים ניטרליים.

כורסאות נפוחות

ולא סתם כורסאות נפוחות וגדולות, הן גם היו מעור. מה חשבנו על עצמנו? בטח שרוב הזמן חם פה והיינו צריכים לקלף את עצמנו מהכורסא. הגיע הזמן להיפטר מכורסאות הטלוויזיה המגושמות ולהתחדש בכורסא צבעונית, נוחה ועשויה בד. 

מיטות ברזל

אין משהו שיותר צועק 1994 מאשר מיטות ברזל שחורות. אנחנו לגמרי מקווים שרעננתם את חדר השינה שלכם ב-25 שנה האחרונות ואם לא, למה אתם מחכים? חדר שינה צריך לשדר חמימות, רכות ורוגע. כדאי לבחור בעץ או אפילו בגב מיטה מקטיפה, אם אתם רוצים להיות מעודכנים.

שמשות וירחים

זוכרים איך בניינטיז היו המון פריטים עם מוטיבים שמימיים? מכיסוי מיטה של שמש וירח (עם פרצופים מפחידים), דרך כריות ועד וילונות. ההדפסים היום הרבה יותר מעודנים ומשתלבים בקו העיצובי הכללי של הבית. אם אתם אוהבים הדפסים, לכו על גיאומטריה או אפילו פרים עדינים.

וילונות כבדים

אין חלון בניינטיז שלא היה מכוסה בווילונות כבדים עם שכבות ועיטורים. מה בדיוק ניסינו להסתיר שם? לא ברור עד היום, אבל הווילונות הללו ללא ספק הכבידו וגרמו לבתים שלנו להיראות כבדים וקטנים יותר. היום הגישה היא לגמרי פחות זה יותר, ואם כבר ווילונות אז קלים ובהירים.

ספות פרחוניות

אם יש לכם בבית ספה בצבע ורוד עם פרחים, אתם לגמרי תקועים בניינטיז. ואנחנו ממש לא רוצים לדעת אם גם הכריות תואמות. זה מזעזע. אין לספות האלה מקום בעיצוב המודרני ואנחנו ממליצים בחום לבחור בספות חלקות וניטרליות יותר. זה ישנה לכם את כל העיצוב בבית ורק לטובה.