מוצא עילית: בין תל אביב לירושלים

ממש בין ירושלים לתל אביב, עם נוף הרים וסביבה מתפתחת אפשר למצוא את דירת החלומות במוצא עילית. הכול על הפרויקט החדש וקצת יותר בכתבה הבאה

על גבעה בלב החורש למול הרי ירושלים. כך מתחיל סיפורו של קומפלקס המגורים היוקרתי של חברת אזורים ההולך ונבנה בימים אלו במוצא עילית על פני שטח המשתרע על 55 דונם. זהו פרויקט ראשון ויחיד מסוגו ביישוב היוקרתי אותו ניתן לכנות כ"סביון" של האזור והוא נבנה במיקום אטרקטיבי במיוחד- בכניסה לירושלים ובקרבה רבה לכביש 1 לתל אביב, עם נוף ירוק וקסום למבשרת ציון, בית זית, עין כרם וההרים הסובבים את עיר הבירה.

סביבה פסטורלית וירוקה

הפרויקט הייחודי כולל 221 יח"ד, רובן דירות גן, מיני פנטהאוז, ופנטהאוז, בתהליך בנייה שחולק ל-2 פעימות: בשלב הראשון נבנו 91 יחידות דיור שמרביתן כבר אוכלסו עד כה תוך בנייתה של קהילה איכותית ותוססת. השלב השני של הפרויקט, שבנייתו כבר החלה, כולל 114 יחידות דיור של 4 ו-5 חדרים. הדירות גדולות יחסית ומשתרעות על שטח של בין 120-150 מ"ר. בנוסף, כוללות הדירות מרפסות רחבות בשטחים של בין 41-116 מ"ר. מרבית דירות הפרויקט נבנו במבנים בני 3 קומות בלבד, ומעבר להן ייבנו בו גם  16 קוטג'ים יוקרתיים בשטח של כ-166 מ"ר בנוי, וחצר בגודל 50-150 מ"ר. תכנון אינטימי זה מתכתב עם הסביבה הפסטורלית בה שוכן יישוב היוקרה.

אם כבר הזכרנו את הסביבה, הרי שהפרויקט כולל פארק רחב ידיים בשטח של כ-20  דונם, ובו שבילי הליכה, פינות חמד וכן את 'הבית הלבן' שהינו בניין היסטורי יפהפה לשימור. במסגרת הפיתוח הסביבתי, משקמת חברת אזורים גם את "שדרת הנשיאים", ובה ניתן לראות עצים אותם נטעו חמשת נשיאיה הראשונים של מדינת ישראל. השטחים הציבוריים בפרויקט היוקרתי יכללו שירותים נרחבים לטובת הדיירים, כגון חדר כושר, ספא, בריכת שחייה חצי אולימפית ועוד.

הדירה הבאה מחכה לך

בפרויקט מוצא עילית

כדי שנציג יחזור אליך, רק צריך למלא את הפרטים הבאים

תרבות, רבותיי, תרבות!

במרכז הפארק נמצא בית "ארזה" ההיסטורי אשר במתחמו נטעו עצים חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל והמנהיג הציוני דוד וולפסון בשנת 1898. המקום שהיה סמל לחידוש ההתיישבות היהודית באזור יהודה, עבר עם השנים גלגולים שונים ובין השאר שימש כבית הבראה, מפקדה צבאית במלחמת העצמאות, אתר נופש אקסקלוסיבי מפורסם ואף כמרכז כנסים והשתלמויות. המקום נזנח בשנות ה-90 ולאחרונה החלה אזורים בעבודות השיקום והשימור של המבנה והפיכתו למרכז התרבות החדש של האזור.

הבנייה צפויה להימשך כשנה והמרכז החדש, שעל עיצובו הפנימי אמונים האדריכלים דיוויד ווייז ושרון אפל וכן אדריכל השימור הינו גיורא סולר, צפוי לכלול חדרי תרבות, ספרייה אלקטרונית, אודיטוריום להופעות והרצאות. האולם צפוי להכיל כ-170 כסאות, חדר מוסיקה, מוזיאון קטן שינציח את בית ההבראה ואף בית קפה-מסעדה לרווחת האורחים.

ומה לגבי תשתיות?

מבחינת תשתיות החינוך ביישוב, הרי שהוא משויך למועצה האזורית מטה יהודה. הילדים בשכונה מתחנכים בגנים האיכותיים של מוצא עילית ועם הגעתם לגיל בית ספר הם עוברים לבית הספר היסודי האיכותי "עין הרים" שבעין כרם, אליו נוסעים ילדי היישוב בהסעה מאורגנת. 

מוצא עילית נחשבת ליישוב כפרי ומבוסס, כך שייחודיות השכונה החדשה באה לידי ביטוי בין השאר על ידי סגירת כל השכונה לתנועת כלי רכב. דיירי השכונה נכנסים ישירות לחנייה הפרטית הממוקמת מתחת לביתם, מה שמבטיח כי התושבים, ובכללם ילדי היישוב, ייהנו לא רק ממתחם פרטי יוקרתי אלא גם מפארק מוגן ומביטחון מלא.

אוכלוסייה איכותית

אל האזור, ובפרט ליישוב, מגיעה אוכלוסייה חזקה ואיכותית במיוחד ועל הרוכשים עד כה ניתן למנות רופאים, מנהלים בכירים ברשויות ממשלתיות שעובדים בירושלים, וכן אנשי עסקים בכירים. יתירה מכך, מוצא רושמת הגירה חיובית נוספת מצד רוכשים המגיעים אליה משכונות היוקרה של ירושלים עקב ההדתה שפשתה בעיר ורוצים לחיות ביישוב הקרוב מצד אחד לעיר הבירה ומצד שני כזה שניתן לקיים בו אורח חיים חילוני וליברלי.

בשורה התחתונה

השכונה החדשה מצויה במיקום אטרקטיבי בין תל אביב לירושלים והיא נגישה במיוחד לכל מרכזי הקניות במבשרת ציון והסביבה. אזורים צפויה להשקיע בפרויקט המרהיב קרוב ל-700 מיליון ₪ בסך הכול, תוך דגש על בניית דירות עם מפרט איכותי ביותר, הכולל: חלונות זכוכית רחבי ידיים, מהם נשקף נוף החורש הטבעי כמו גם שכונות עין כרם, סכר בית זית וההרים המוריקים מסביב.

הדירה הבאה מחכה לך

בפרויקט מוצא עילית

כדי שנציג יחזור אליך, רק צריך למלא את הפרטים הבאים