הסיבות להיעזר במתווך נדלן כדי למכור דירה ישנה

מתכננים למכור נכס? בהצלחה! אחת הדרכים לעשות את זה נכון היא להיעזר בשירותים של מתווך. היכנסו לקרוא!

מוכרים דירה? היעזרו במתווך כדי לעשות את זה נכון

זה קורה כבדרך הטבע. ההורים הולכים ומזדקנים ולעיתים אף הופכים לסיעודיים, מה שמאלץ את  הבנים והבנות, גם הם כבר לא ילדים, להעביר אותם לבתי אבות מוגנים בהם יקבלו את כל הדרוש להם הן רפואית והן חברתית.

אבל זה לא נגמר רק בזה. מן הבחינה הטכנית, ההחלטה ולאחר מכן המעבר עצמו מותירים את בני הדור השני את ההתעסקות שנכפתה עליהם לדאוג לדירת ההורים.

זה בדיוק מה שקרה לריקי (65) ואחיה שהוריהם התבגרו, הפכו לסיעודיים, ונאלצו לעבור לבתי אבות מוגנים. "אנחנו שלושה אחים ומכיוון שאני הבכורה וכבר יצאתי לפנסיה, הטילו עליי אחי ואחותי שעדיין עובדים, את המשימה לדאוג למכירת דירתם המתפוררת של ההורים בשכונת חרוזים הוותיקה ברמת גן", מספרת ריקי המתגוררת כיום בהוד השרון."

אז איך מתחילים?

 "אבל זה לא נגמר רק בהתעסקות הטכנית הזו שבאמת לא היה לי מושג איך להתחיל איתה", היא מספרת, "אלא גם בפן הרגשי שבכל העניין. הבית של הוריי הוא הבית בו נולדנו וגדלנו והוא אוצר בתוכו את כל זיכרונות הילדות ומשובות הנעורים, התקוות והאכזבות.

כבר מההתחלה ידעתי שיהיה לי קשה רגשית להגיע להראות את הבית לקונים פוטנציאליים כי כשעושים דבר כזה, בצורה מסוימת סוגרים את הגולל על כל מה שהיה ועל ההורים שלנו וזאת מחשבה שלא רציתי כלל להתמודד איתה."

מי שפתר לריקי ולאחיה את הבעיה גם מבחינת ההתעסקות עם הנכס והמתעניינים וגם מהבחינה הרגשית הוא המתווך יוסי (שם בדוי) , המתמחה באזור רמת גן וגבעתיים. יוסי מספר כי לא אחת פונים אליו ילדים של הורים מבוגרים המבקשים ממנו לקחת את מושכות מכירת הנכס מפאת אי הבנתם בנושא ומפאת הקשר הרגשי לדירה הישנה. "טיפול בדירות כאלו דורש הרבה רגש ועדינות מצד המתווך", הוא מסביר, "כי אמנם בסופו של יום מדובר על עוד נכס נדל"ני אבל עבור הילדים שהוריהם המתבגרים עברו לבתי אבות, מדובר על ההיסטוריה המשפחתית ועל ערך סנטימנטלי רב.

לכן כשאני מטפל בנכסים כאלו אני עושה זאת בשיא ההקשבה וההכלה. מעבר לכך, הרבה פעמים בני הדור השני אינם גרים בעיר בה נמצאת דירת הוריהם כך שאין להם  מושג קלוש מהו ערך הדירה ביחס לשוק."

"אם אקח את המקרה הספציפי הזה הרי ששכונת חרוזים היא שכונה וותיקה שהפכה בשנים האחרונות לפנינת נדל"ן של ממש, עם פרויקטים נרחבים מאוד של התחדשות עירונית. יתירה מכך, המחירים בשכונה עולים ללא הפסקה כיוון שזוגות צעירים מתל אביב מבינים שהשכונה הסמוכה לפארק הירקון, נמצאת במרחק של מאות מטרים בלבד משטחה המוניציפאלי של העיר תל אביב כך שהם יכולים בצורה מסוימת להשיג דירה הנמצאת כמעט בתל אביב, במחיר של רמת גן."

לקריאה נוספת

הכול עניין של תמחור

ובאמת לאחר שיוסי בחן את הדברים הוא גילה להפתעתו כי ריקי והאחים יושבים על מכרה זהב של ממש : לבניין בו נמצאת דירתם של ההורים  ניגשו מספר יזמים למכרז על חידושו והדירה של ההורים שהייתה בסך הכל דירה קטנה של 80 מ"ר עם 3 חדרים ועוד בקומה 4 ללא מעלית, צפויה הייתה לגדול בעוד חדר ומרפסת כאשר לבניין תתווסף גם מעלית.

"האחים אינם גרים ברמת גן שנים ארוכות ולא היו מודעים כלל לטירוף הנדל"ני המתחולל בשכונת חרוזים", הוא אומר בסיפוק, " ולכן כשריקי נפגשה איתי לראשונה היא נקבה בסכום הנמוך במחצית משוויה של הדירה לאחר פרויקט ההתחדשות אותה היא צפויה לעבור. בסופו של דבר הצלחתי למכור עבורם את הדירה כמו שהיא, לפני ביצוע הפרויקט, במחיר של פי 2 מהסכום בו הם נקבו בהתחלה, ולא היה גבול לשמחתם".

"מבחינתי כולם הרוויחו כאן. גם הזוג הצעיר שרכש את הנכס לפני ביצוע הפרויקט כי המחיר שלו יאמיר פלאים בעוד מספר שנים, וגם כמובן ריקי ואחיה שלא האמינו שזהו הסכום אותו יקבלו על הדירה המתפוררת. זוהי דוגמא אחת מני רבות לחשיבותו של מתווך נדל"ן המכיר את המגמות הנדל"ניות בעיר ויודע היכן אפשר למקסם רווחים והיכן דווקא להוריד מחירים על מנת למכור דירה הנמצאת זמן רב על המדף."