חורף צבעוני: כל הדרכים לגינה המושלמת בעונה הקרה

מה דעתכם על גינת עשבי תיבול משולבת בפרחי ורדים בחצר ביתכם? מדריך יד2 עם כל מה שצריך לעשות כדי שהגינה שלכם תפרח כשקר בחוץ

הגינה המושלמת בחורף: האם זה אפשרי?

כדי שהגינה שלכם תהיה צבעונית ופורחת, חשוב מאוד להשקיע בה לא מעט זמן. החורף הוא זמן מצוין להכין את הגינה לשיא תפארתה, ולמרות הגשמים ומזג האוויר המאתגר לעתים, גם בחורף הגינה שלכם יכולה להפתיע בצבעוניותה.

אז מה עושים? קודם כל, ציוד גינון במצב מצוין ניתן למצוא בשפע בלוח יד2, אבל אם אתם מעדיפים שמישהו אחר יעשה העבודה בשבילכם, מצאו גנן מקצועי באינדקס בעלי העסקים שלנו. כדי שלא תשברו את הראש, אספנו את הטיפים החשובים באמת כדי להקל על התהליך והנה הם לפניכם: 

גיזום

הפעולה הכי חשובה שצריך לבצע דווקא בחורף, כדי לא לגרום לעצים ללבלב מחוץ לעונה, היא הגיזום. כדי למנוע מצב ריקבון אחרי הגיזום, מרחו על העצים משחה ייעודית. אם אתם גוזמים ענפים, שימו לב שאתם עושים זאת בצורה מאוזנת, כדי לא לגרום לעץ לקרוס תחת משקלו. לא יודעים מה לגזום? תבדקו אם יש בחצר אצלכם עצים או גזעים שעלולים ליפול בגלל הרוחות החזקות. חזקו וקשרו את העצים האלה. ואם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים ומסתבכים – גנן בהחלט יעשה את העבודה בשבילכם.

השקיה

למרות הנטייה לחשוב שמדובר בעונה של גשמים ולכן אין בכך צורך, אל תחסכו על מערכת ההשקיה בחורף. חשוב מאוד להמשיך להשקות באופן סדיר, אם כי אולי בתדירות נמוכה יותר. אם החורף גשום, ניתן לווסת את מנגנון ההשקיה בהתאם. מחפשים מערכת השקיה? ניתן למצוא מערכות השקיה גם בלוח יד2.

דישון

זה הזמן להזין את האדמה שאתם רוצים לקבל ממנה פירות וגינה מלבלבת באמצעות קומפוסט דשן אורגני איכותי. כסחו את הדשא נמוך כדי לא לחשוף את השורשים שלו לקור, מעליו פזרו את הדשן ופשוט חכו לגשם הבא, שיעזור להספיג את הדשן לקרקע. אם הדשא צומח שוב – לגזום אותו בהתאם לצורך.

דווקא הצמחים עצמם לא צריכים דישון בחורף, כי רוב הצמחים נכנסים לתרדמת עונתית. אם יש לכם דישון אוטומטי, הקפידו להפסיק את פעולתו. הגשמים של החורף חייבים לשטוף את הדשן ואת המלחים שהצטברו במשך השנה. ברגע שיתחיל האביב והצמחים יתחילו לפרוח, אפשר לחדש את הדישון.

לקריאה נוספת

עישוב

העשבים שולטים בגינה בחורף. למעשה, בדיוק אחרי הגשמים הם ממלאים אותה, אבל ניתן לעקור אותם יחסית בקלות בגלל הקרקע הרטובה. עקרו את העשב עם השורש, כדי שלא יצמח מחדש. בנוסף, דאגו לעשב באופן קבוע, כדי לא להזניח את הגינה ולגרום לעשבים שוטים להתרבות.

טעם וריח

אמנון ותמר, לוע-ארי, סלסלי כסף, לובליה, גודטיה וסוגים אחרים של פרחים עונתיים ימלאו את הגינה שלכם בצבעים ובריחות. וכן, חלקם יישארו איתנו גם באביב. אם רוצים לשתול עשבי תיבול, לכו על כוסברה, פטרוזיליה, נענע ועוד.

אם שתלתם בסתיו בצלים ופקעות, תקבלו פריחה לא פחות ממרהיבה בחורף ובתחילת האביב. לפני השתילה יש לנקות את הקרקע מעשבים, לאוורר אותה, לדשן אותה בדשן לשחרור איטי או בזבל אורגני.

גן של ורדים

כדי להבטיח לעצמכם גן של ורדים, שתלו אותם בחורף, בערך בחודש ינואר-פברואר. זו השתילה הראשונה שלכם? זכרו לבחור מקום בגינה שחשוף לשמש מלאה לפחות חצי יום. השקו את השתילים פעמיים בשבוע עד לרוויה. דשנו בדשן לשחרור איטי כדי להבטיח העשרה רציפה של קרקע. בסוף החורף סלקו את הענפים היבשים. דרך אגב, גם אם אין לכם גינה, יש זני ורדים המתאימים לגידול במרפסת, על אדן החלון בתוך עציץ. פשוט שאלו במשתלה, או היכנסו למדריך שלנו להקמת גינה חורפית במרפסת.

הצלחתם לעמוד במטלות השונות להקמת הגינה? אם כן והיא כבר מוכנה לחורף, זה הזמן להכין כוס תה חם, לחדד את כל החושים וליהנות מהריחות והמראות שבחצר ביתכם!