דירות להשכרה לטווח קצר (סאבלט) – מדריך קצר

מתכננים להשכיר את דירתכם לשוכר משנה? אולי אתם אלה שמחפשים להיכנס לשכירות לטווח קצר? לא משנה באיזה צד אתם, הנה המדריך שיעזור לכם להגן על עצמכם

בשנים האחרונות, ישנו הרושם שצצות סביבנו אינספור מודעות השכרה לטווח קצר, בייחוד בקרב צעירים או סטודנטים. הסיבות מגוונות ורבות ופעמים רבות נובעות מהרצון לא להפסיד דירה קיימת טובה, בעקבות יציאה לטיול של מספר חודשים בחו"ל.

מסתבר כי לא מעט ממודעות אלה מפורסמות על ידי אותם צעירים- שוכרים ולא על ידי בעלי הנכס.

במילים אחרות, הם מחפשים מישהו שישכור באמצעותם את הנכס, או חלק ממנו, ויהפוך בסידור זה לשוכר משנה. שכירות משנה או שוכר משנה נקראים סאבלט.

במקרים אחדים, הנכס מוצע להשכרת-משנה במחיר ממש נמוך ולא הגיוני, וזאת בעיקר בשל הקושי הרב למצוא דירות מגורים ראויות בערים כמו תל אביב. נניח שנתקלתם במודעה מפתה שכזו- לא תמיד זה כל כך פשוט ולא תמיד לגמרי חוקי.

דברו עם בעל הבית

בתור שוכרים ראשיים, תחילה וודאו שבחוזה השכירות שלכם מותר לכם לקיים שוכר משנה בנכס, כי אם לא – אתם עלולים למצוא את עצמכם בתביעה מצד בעל הנכס בשל הפרת חוזה השכירות.

לצורך העברת זכויות השוכר לשוכר משנה, אתם כשוכרים חייבים לפנות לבעל הנכס, לנמק לו למה נדרש שוכר משנה ולעמוד בכל הדרישות הסבירות שבעל הכנס ידרוש.

כך שבסופו של יום במידה והדבר מתאפשר, השוכרים (אתם לצורך העניין), הופכים למשכירים ושוכר המשנה הופך להיות הדייר. כל זאת, בכפוף להסכם שכירות שכולל גובה דמי שכירות, מועדי תשלום, התחייבויות וכו'.

יש לזכור, ששוכר המשנה חייב להיות כפוף ובהתאם להסכם השכירות המקורי (הדינים החלים על שוכרי משנה הם אותם הדינים שחלים על כל הסכם שכירות סטנדרטי).

לכל הדירות להשכרה באתר יד2>>>

במקרה הכי גרוע, אם בעל הנכס סירב לקיום שכירות משנה מטעמים שאינם סבירים אז תוכלו לקיים שכירות משנה.

לקריאה נוספת

שימו לב לזכויותכם כשוכרי משנה

כשוכרי משנה, אם שוכר הדירה נראה לכם שותף אידיאלי והכל הולך מצוין, קחו בחשבון שקיום שכירות משנה הוא מצב שיכול להוליד מריבות כשוכרי משנה. אתם עלולים להיות מקופחים שכן, הזכויות לא ניתנו לכם ישירות מבעל הנכס ולעיתים הנ”ל אף אינו יודע על הימצאותכם בנכס שלו.

רק אם הצלחתם לגרום לשוכר (העיקרי) לחתום על התחייבות כתובה על זכויותיכם כשוכרי משנה, תוכלו להיכנס אתו למו"מ בשקט.

בנוסף, וודאו שכניסתכם אינה נוגדת את רצון בעל הנכס, הרי אינכם רוצים שבעוד שבועיים הוא פשוט יעיף אתכם החוצה. 
דרשו שימוש חופשי בכל מתקני הנכס, פרט לאלה שבחדרו של השוכר העיקרי.