הילדים עזבו את הבית? כך תתכננו אותו מחדש

מהרחבת חדרים ועד הגשמת חלומות: אל תתנו לחדרי הבית הריקים לבלבל אתכם. יש המון שדרוגים שאפשר לעשות ויעזרו לכם להתגעגע לילדים פחות

הילדים עזבו את הבית? הגיע הזמן לרענן אותו

יש המון מחקרים וכתבות על תסמונת הבית הריק. אנחנו לא יודעים איך אתם מרגישים עם העובדה שהילדים שלכם פרשו כנפיים ועפו ונשארתם לבד או רק עם בני הזוג, אבל אנחנו כן יודעים מה יכול לעזור לכם להתמודד: לשפץ ולשדרג את הבית. מתי עשיתם את זה בפעם האחרונה? אם התשובה היא מזמן, הבית הריק שנותר אחרי שהילדים עזבו, יודה לכם מאוד שתחזירו לו אהבה. בכל זאת, הוא היה מלא עד לפני רגע ועכשיו אפשר ממש לראות את השנים שעברו עליו. אז במקום לשקוע בגעגועים, הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות.

הרחיבו חדרים

אם שיפוץ לא מפחיד אתכם ויש לכם את הכסף לכך, כדאי לשקול שינויים ממשיים בבית. אלה יכולים להיות שינויים קוסמטיים קלים או כאלה משמעותיים הכוללים שבירת קירות. בשלב שהילדים מפנים את חדרי הילדות שלהם, אין סיבה שתמשיכו לישון בחדר שינה קטן או שהסלון שלכם יראה עמוס ולא נוח. שקלו הרחבה של החדרים ובעיקר תפנקו את עצמכם בסלון ובמטבח רחבי ידיים. הרי עוד מעט הילדים יבואו לבקר עם בני זוג ובהמשך יהיו גם נכדים. הסלון, המטבח ופינת האוכל יצטרכו להכיל הרבה יותר אנשים מהעבר וזה הזמן לעשות שינויים. בנוסף, גם לכם מגיע סוף סוף חדר שינה כמו שצריך. הרחיבו את חדר השינה והפכו אותו לסוויטה מפנקת. הוסיפו לו חדר שירותים צמוד ואתם מסודרים.

חדר משפחה

בבתים גדולים הרבה יותר מקובל ליצור הפרדה בין הסלון לחדר המשפחה. הסלון בדרך כלל ייצוגי יותר, עם ריהוט יקר ומעוצב יותר, וחדר המשפחה הוא בעיקר סביב ספות נוחות ומסך טלוויזיה גדול. אם מתפנה לכם חדר בבית, למה שלא תשקלו להפוך אותו לחדר משפחה? מי שייהנה ממנו יהיו בעיקר הנכדים שיוכלו לשחק בו, לשמוע מוזיקה ולצפות בטלוויזיה בזמן שאתם נהנים משיחה שקטה ונעימה יותר בסלון עם כל שאר המבוגרים.

חדר שינה לנכדים

ואם כבר הזכרנו נכדים, למה שלא תכינו לכם חדר שינה מפנק עם מיטת קומותיים מיוחדת והמון צעצועים כייפים? אנחנו די בטוחים שהם יבואו לישון אצלכם לא מעט, אז כדאי שיהיה להם חדר ייעודי שיעשה להם הרגשה טובה.

משרד ביתי

בין אם אתם עדיין עובדים או שיצאתם לפנסיה, משרד בייתי הוא תמיד רעיון טוב. כולנו מתעסקים עם חשבונות הבית, חלקנו לומדים גם בגילאים מבוגרים יותר ולפעמים אנחנו משלמים עבודה גם אחי שעות הפעילות. במקום שנעשה זאת בסלון, במטבח או בחדר השינה – זו ההזדמנות שלנו להקים חדר שמיועד בדיוק לדברים הללו.

לקריאה נוספת

הגשימו חלום ישן

אם אתם חולמים לכתוב ספר, לחזור לצייר או להתחיל לעשות כושר באופן קבוע, אתם לגמרי יכולים. עוד רגע מגיעה הפנסיה ויתפנה לכם זמן רב. אז פשוט הפכו את אחד החדרים הריקים לחדר שיגשים לכם את כל הפנטזיות. אבזרו אותו בכל החפצים והרהיטים שרלוונטיים לכם ותעצבו אותו בדיוק כמו שאתם רוצים.

התכוננו לשנים הבאות

אנחנו כמובן מאחלים לכם עד 120 שנים טובות ובריאות, אבל ככל שאנו מתבגרים כך גם הצרכים שלנו משתנים. התחילו לתכנן את הבית לימי הפנסיה העליזים וגם לימים שתצטרכו שהבית יהיה נגיש יותר. פחות מדרגות, פחות עיצובים מסובכים, פחות ארונות גבוהים שאתם צריכים לטפס כדי להגיע לחפצים שלכם. בקיצור, גם בגיל מבוגר יותר אנחנו עדיין חושבים על העתיד. ואין זמן טוב יותר מההווה.