החלפת דירות: הדרך המגניבה והזולה לחופשה שלכם בארץ

מתכננים לצאת לחופשה בארץ? החלפת דירות היא הטרנד החם בימים האחרונים, שיכול להוזיל את עלויות החופשה באופן ניכר – יד2 עם הדברים החשובים

החלפת דירות: חופשה משפחתית מוזלת

לנו, הישראלים, לא חסרות חופשות במשך השנה. אבל מה שכן חסר לנו, זה דיור זול בחופשה שלנו, במיוחד בישראל. הלינה במהלך חופשה היא חלק משמעותי בתקציב הנופש שלנו, ואם באירופה מחיר חדר מלון טוב בעיר או צימר בכפר יעלה בין 70 ל-100 אירו לזוג, בארץ תשלמו על כך לפחות פי שניים או שלושה.

אבל יש פתרון שבשנים האחרונות הולך וצובר תאוצה ופופולריות רבה בקרב משפחות רבות בעולם, וכן גם בישראל – החלפת דירות. אז נכון שהפעם הראשונה לא קלה – בכל זאת, למסור את הבית שלך לאנשים זרים והחשש הברור שמתלווה לכך, אבל אחרי הפעם הראשונה והחוויה מתרגלים ויש גם שמתמכרים, שלא לדבר על החיסכון העצום. בנוסף, בעידן ה-AIRBNB זה כבר הרבה יותר נוח ו"מקובל" לישון אצל מישהו זר בבית, כך שגם את הגלולה הזו ניתן לבלוע יותר בקלות.

אז איך זה בדיוק עובד?

משפחות, זוגות או בודדים שמחפשים ללון בדירה באזור מסוים בארץ, ובתמורה מוכנים "למסור" את הבית או הדירה שלהם לפרק זמן זה, והכל ללא תשלום. איך עושים זאת? לשם כך הוקמו כמה אתרים ודפי פייסבוק, המאפשרים לכם להצטרף ולהציע את ביתכם בתמורה לאחר. למשל, דף הפייסבוק "החלפת בתים ישראל" נוצר לפני כשמונה שנים ויש לו כבר כ-12 אלף חברים. בדף הפייסבוק "החלפת דירות בארץ" יש כ-4,000 אלפים חברים ושימו לב לזה: בדף הפייסבוק "החלפת בתים למטרת נופש" יש כבר יותר מ-25 אלף (!) עוקבים, כך שניתן לראות שהטרנד של "בוא תישן אצלי ואני אצלך" פופולרי בהחלט, גם אצל הישראלים שאולי יותר חוששים וחרדים לפרטיותם.

ואם כל זה לא מספיק, גם בלוח יד2, תוכלו למצוא אופציות להחלפת דירות ללא תשלום ומגוון אופציות לסאבלט ברחבי הארץ במחירים נוחים במיוחד!

למה בעצם לישון במיטה של מישהו אחר?

להחלפת דירה יתרונות רבים, מעבר למימד הכלכלי. למשל, המפגש בין משפחות, כך שגם נוצרות חברויות בין ההורים והילדים שממשיכים להחליף את אותה דירה במשך שנים. כמו כן, תהליך החיפוש מאפשר להכיר אנשים שונים וצורות מחייה שאולי פחות נחשפתם אליהן. מעבר לכך, זו חופשה שבה יש לך בית מאובזר עם מקרר, מכונת כביסה וכל מה שצריך, בניגוד למלון שמציע דברים מינימליים וצ'ק-אאוט בצהריים. יתרון אחר הוא באזור הדירה, שמאפשר לטייל בסביבתה ולהיחשף למקומות שלא הכרתם. ולא מדובר על החלפה רק באזורי נופש או קיט, כמו כפרים בגליל, בעמק יזרעאל או באילת. בהחלט ניתן למצוא דירות להחלפה גם באזורים עירוניים או בערים פריפריאליות, כמו עפולה או מודיעין ואחרות כדי "לעשות שבת" במקום אחר.

ומה אם יהרסו לי את הדירה?

לאלו שחוששים שהדירה תהפוך לג'מבורי או חדר מלון של בני נוער בקפריסין, אז קודם כל לפני שמחליפים יש דין ודברים בין הצדדים, משוחחים ולומדים להכיר את המשפחה או מי שיגור אצלכם בתקופה הרצויה. כדאי כמובן לבדוק את הפרופיל של ה"דיירים" החדשים בפייסבוק אן בכל דרך אימות אחרת. כמובן שניתן להתחרט לפני שנכנסים לדירה, אבל הכי טוב לסמוך על האינטואיציה שלכם.

לסיכום: כמה כללים לפני שמחליפים

  • חיפוש דירה דורש השקעה, גם מבחינת הזמנים, וגם מבחינת הכנתה בהתאם למספר הנפשות שילונו בה.
  • אל תשאירו דברי ערך (כמו תכשיטים, פנקסי צ'קים ועוד) בדירה. שימו אצל ההורים או קרובים.
  • כדאי לבטח את הדירה בביטוח צד ג'.
  • חשוב לתאם פרטים טכניים: מצעים, מגבות, אלרגיה לבע"ח, מזגנים בחדרים וכדומה.
  • לפרסם ולשתף כמה שיותר תמונות של הדירה ולתת תחושה טובה לצד השני.
  • תהיו ברורים בקשר לציפיות שלכם וגם לציפיות של האורחים שלכם.
  • השאירו מדריך לבית: שלט לטלוויזיה/כבלים, מכונת כביסה, השקיית עציצים ועוד.
  • השאירו את הבית/דירה שלכם נקייה ונעימה בדיוק כפי שאתם תרצו לקבל אותה בהתחלה ובסיום.