באר יעקב: כל מה שרציתם לדעת על אחת הערים המדוברות בארץ

באר יעקב הפכה ללהיט הנדל"ני לפני עשור. מה השתנה בעיר, האם המחירים עלו והאם היא עדיין אטרקטיבית להשקעה? הכל בכתבה הבאה

באר יעקב נחשבה ללהיט הנדל"ן הגדול של מרכז הארץ לפני כעשור. אלפי משפחות צעירות נהרו אז אל עיר השפלה המתחדשת ורכשו בה בתים במחירים הזולים בעשרות אחוזים ממחירי הדירות ביישובים הסמוכים: ראשון לציון ונס ציונה. ה"רעש" הגדול סביב באר יעקב אמנם נרגע קצת בשנתיים האחרונות אך תנופת הבנייה ביישוב לא עוצרת וממשיכה במרץ כאשר רק לאחרונה אישרה הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז את הפקדתה של תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במזרח באר יעקב – "תלמים מזרח".  זו מתווספת לשכונות חדשות בעיר כמו חתני פרס נובל במזרח היישוב או שכונת "באר יעקב החדשה", שנבנית בימים אלה וממוקמת בקצה המערבי של העיר. בשכונה זו הגובלת בראשון לציון צפויות להיבנות כ-4000 יחידות דיור חדשות שיוסיפו לעיר 14 אלף תושבים, בבתים צמודי קרקע ובבניינים שיתנשאו עד ל-23 קומות.

הכל מתחיל בתכנון

בעיר מחכים, כמו כן, להשלמת התוכנית להעברת בסיס צריפין לנגב וחלוקת שטח המחנה בין באר יעקב לראשון לציון. חלוקה זו תוסיף לבאר יעקב שטח לבניית כ-10,000 יח"ד, כאשר אחד הפרויקטים המתוכננים להיבנות בשטח זה הוא פרויקט מחיר למשתכן. עד כה נרכשו במסגרת זו  4 מתוך 5 מגרשים על ידי חברות יזמות שונות. המגרשים יכללו דירות מוזלות, דירות למכירה בשוק החופשי וכן דירות לטובת הדיור הציבורי. על פי אומדן המבוסס על ההצעות הזוכות, דירה מוזלת בת 94 מ"ר תימכר לזכאים החל מכ-994.6 אלף שקל, מחיר דירה בת 109 מ"ר במחיר שיתחיל ב-1.15 מיליון שקל ודירת 129 מ"ר במחיר של כ-1.36 מיליון שקל.

אבל זה לא נגמר בהיקפי הבנייה יוצאי הדופן בעיר בעלת עתודות הקרקע הנרחבות ביותר במרכז הארץ. גם מבחינה תחבורתית יש לעיר במה להתגאות: העיר מקושרת לגוש דן בכבישים רבים: כביש 431 לכיוון ירושלים ומודיעין, כביש 4, כביש 6  וכביש 44. כמו כן היישוב נהנה מתחנת רכבת המאפשרת הגעה מהירה של כמחצית השעה לתל אביב. בנוסף,  בתחילת השנה הנוכחית יצאה לדרך תוכנית להקמת מבנה המשרדים והתעסוקה הראשון במרכז העיר העתידי של באר יעקב, על שטח מתחם צריפין המתפנה.  הפרויקט המשתרע על שטח של 5.8 דונם יכלול שני מגדלים בעלי 18 קומות עם 38 אלף מ"ר משרדים וכן 2,000 מ"ר למסחר במפלס הרחוב. עלות הפרויקט נאמדת ב- 400 מיליון ₪. הפרויקט מוקם בסמוך לצירי תנועה מרכזיים, בהם כביש 431 (מודיעין-ראשון לציון), כביש 44, תחנת הרכבת בבאר יעקב והקו החום המתוכנן של הרכבת הקלה, שיחבר את העיר לראשון לציון ורמלה ולקווים לגוש דן.

לקריאה נוספת

למרות שהרעש הגדול סביב הפרויקטים הנרחבים בעיר, דעך כאמור בשנים האחרונות תוך שהוא מפנה  את מקומו לערים כמו חריש או אפילו לוד ורמלה המתפתחות הרי שההגירה החיובית שחווה היישוב הקטן במהלך השנים האחרונות עשתה את שלה ומחירי הדירות זינקו בעשרות אחוזים תוך שהעיר מקטינה את פער המחירים בינה לבין שכנתה ראשון לציון. כך למשל מחירה הממוצע של דירת קבלן חדשה בעלת 4 חדרים ביישוב הצומח עומד כיום על קרוב ל-2 מיליון ₪ כאשר על דירת יד שנייה תשלמו כ-1.9 מיליון ₪.  אם אתם מחפשים דירות 5 חדרים הרי שאלו החדשות נוסקות לכיוון ה-2.2 מיליון ₪ ודירות יד השנייה לא רחוקות מהן ועומדות על כ-2.15 מיליון ₪. אם אתם מתעניינים בשכירת דירה ביישוב הרי שהשכירות הממוצעת על דירת 4 חדרים עומדת על כ-5000 ₪ לחודש ודמי שכירות חודשיים של דירות 5 חדרים מטפס באלף ₪ נוספים ומגיע לסביבות ה-6000 בחודש.