עיצבתי לבד: 5 דברים שמעצבי פנים לא מפספסים

אם אתם חולמים על דירה מגניבה ומושקעת, יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מעצבים אותה. אספנו את הטיפים שיהפכו את הדירה שלכם ליפה יותר

עיצבתי לבד: 5 דברים שמעצבי פנים לא מפספסים

עיצוב הבית: לא רק למעצבי פנים

מכירים את הרגע הזה שמגיע אליכם לביקור חבר מעצב פנים ואתם מתים לדעת מה הוא חושב על הבית שלכם? אה, זה רק אנחנו? ברור שלא! היינו רוצים לדעת מה עובר בראש של מעצבי פנים כשהם נכנסים בפעם הראשונה לבית. זה היה חוסך לנו הרבה התלבטויות לגבי צבעים, אקססוריז ומיקומים. אתם לא חושבים?

אז חקרנו ובדקנו וגילינו חמישה דברים שכל מעצב פנים מבחין בו כשהוא נכנס לדירה בפעם הראשונה. ותאמינו לנו, הם לא מפספסים שום דבר. את הכתבה הבאה כדאי שתדפיסו, תקראו ותתלו על המקרר.

על הרצפה

זה בטח לא הדבר הראשון שקפץ לכם לראש, אבל רוב מעצבי הפנים מיד ירכינו ראש ויבחנו את הרצפה בבית שלכם. האם יש אריחים, פרקט או בטון. האם יש שטיח ומה מצבו. אז אם אתם רוצים להרשים את מעצב הפנים וליצור אפקט של "וואו" תתחילו לחשוב על הריצוף אצלכם בבית. ואם אתם רוצים לרענן אותו, חפשו שטיחים מיוחדים שיוסיפו נגיעות של סטייל וצבע.

דברו אל הקיר

אז אחרי שהרמנו את המבט מהרצפה, מעצבי הפנים מיד יבחינו בקירות שלכם, בעיקר בגוונים ובגימור שלהם. אם הבית שלכם קטן, אל תשתמשו בגווני צבע מבריקים שעלולים להקטין עוד יותר את החלל. בחרו בגימור מאט. ואין דבר שיכול להרוס את הווייב מקירות שנראים לא גמורים, אז כדאי לדאוג לצבוע את הכל בצורה אחידה ומסודרת.

פרח לב הזהב

יש דברים שמיד הופכים את הדירה לבית. פרחים ועציצים, לדוגמא. המגע הירוק שיכול להופיע בכניסה של הבית, על שולחן האוכל או בתליה מהתקרה, מוסיף חיות לבית ועושה תחושה נעימה. מעשבי תיבול, דרך ורדים ועד סוקולנטים – רוצו מיד למשתלה הקרובה!

רהיטים ונהנים

אחד הדברים שמיד מושכים את תשומת הלב של מעצב הפנים הוא הריהוט שלכם, או יותר נכון הפרופורציות של הריהוט בתוך החלל. כשאנחנו בוחרים ספה, מזנון או שולחן לסלון חשוב שניצור הרמוניה ביניהם ונוודא שהריהוט לא גדול מדי בחלל קטן או לא קטן מדי בחלל גדול. כנ"ל לגבי חדר השינה. למשל, שידה ענקית לא תחמיא לחדר שינה קטן. התאימו את הריהוט לחללי הבית גם אם זה אומר לוותר על פנטזיות עיצוביות.

עושים סדר

טוב, לא צריך להיות מעצבי פנים בכדי לאהוב סדר וניקיון. מספיק שאמא שלכם באה לביקור ומתלוננת על העומס. אז כן, עומס מושך תשומת לב ומשפיע על כל הנראות של הבית. אגב, גם אם החלל שלכם גדול ויכול להכיל חפצים רבים, עדיין כדאי לשמור על קווים נקיים. מעבר לכך שזה נראה יותר טוב, עומס משפיע על האנרגיה הכללית שלנו ולא רק של הבית. זה הזמן לעשות סדר, לאחסן בארונות את מה שלא חייב להיות בחוץ או להתחיל למכור רהיטים שאתם לא צריכים.

עיצבתי לבד: 5 דברים שמעצבי פנים לא מפספסים

קיר מעוצב במספר צעדים פשוטים

לסיכום

אין דבר יותר פשוט מאשר לקחת מעצב ובעזרתו להפוך את הבית שלנו ליצירת אמנות מהממת. אבל מה קורה אם התקציב שלנו קטן, או לחילופין מדובר בדירה שכורה? יש דברים שניתן לעשות לבד, ובעזרת טאץ' אישי וטעם טוב – להפוך כל חלל למקום חווייתי ונעים.