הרכבת הקלה עולה על הפסים: אילו שכונות ירוויחו מכך?

הרכבת הקלה כבר ממש בדרך וזה הזמן לבחון אילו נקודות על פסיה יהפכו להיות אטרקטיביות במיוחד בתחום הנדל”ן

הרכבת כבר כאן: הקו האדום של הרכבת הקלה

ביקורת רבה נשמעה ועודה נשמעת על תהליך הקמת הרכבת הקלה בתל-אביב, החל מעשרות השנים שלקח (ועדיין לוקח) להוציא את הקמתה לפועל, דרך פקקי הענק שהיא גורמת ועד לחשש מפני מתקפת עכברושים אימתנית שהיא תביא עמה. אך אם מניחים את הביקורת הזו בצד, ניתן להבחין שכבר למעלה משלוש שנים מתבצעות במלוא המרץ העבודות על הקו האדום, המרכזי והראשון מתוך הקווים שעתידים להפוך למערכת הסעת ההמונים של גוש דן.

כשיושלם בשנת 2021, צפוי הקו להשפיע בצורה דרמטית על מחירי הנדל”ן לאורכו. אז אילו שכונות צפויות ליהנות באופן מיוחד מהקו? אנחנו כאן כדי לדווח מהשטח.

הקו האדום: אילו שכונות הולכות ליהנות מהקמתו?

הקו האדום – קווים לדמותו

לפני שקופצים בראש, כדאי לדעת מהו בכלל הקו האדום. מדובר בקו רכבת קלה בן 24 ק”מ המונה 34 תחנות, אשר יעבור בין הערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה, כאשר בתחילתו ובסופו הרכבת תיסע לצד שאר כלי הרכב ואילו בחלקו המרכזי היא תרד אל מתחת לפני השטח ותהיה צפויה להתנהג בדומה לרכבת תחתית. קשיים בהשגת מקורות מימון דחו את פתיחתו המתוכננת פעם אחר פעם, אך כעת נראה שהקו ייצא לדרך בסוף 2021, כלומר בעוד שלוש שנים וחצי, קטן עלינו, לא?

מחקרים רבים שנערכו בכל רחבי העולם, מסקוטלנד ועד שנגחאי, ומקהיר ועד סידני, איששו את הטענה לפיה רכבת מביאה עמה צמיחה ושגשוג וכמובן שגם עלייה נאה במחירי הנדל”ן בשכונות לאורך הקו. ישראל, ובמיוחד גוש דן, לא אמורים להוות את היוצא מן הכלל, ועליות מחירים צפויות לכל אורך הקו, החל מ-10% צנועים בתל-אביב ועד ל-60% מרשימים בבת ים וביפו. ובכל זאת, מיהן השכונות שצפויות להיות המרוויחות הגדולות ביותר? ריכזנו עבורכם את שלוש המתחרות הבולטות.

רמת הנשיא, בת ים: המחירים כבר מטפסים

השכונה ממוקמת בחלק הדרום-מזרחי של העיר, בסמוך לקניון בת ים. בכל הקשור למסלול הקו האדום, הרי ששתי התחנות שיוקמו בה עתידות להתמקם בגבול המערבי של השכונה, לאורך רחוב הרב ניסנבאום. הראשונה תמוקם ליד רחוב קרן היסוד והשנייה ליד רחוב כ”ט בנובמבר. מעבר לכך, יש לזכור שבקצוות השכונה ממוקמות כבר עתה תחנות של רכבת ישראל. רמת הנשיא, חשוב לציין, איננה שכונת מצוקה כלל ועיקר. היא מהווה כבר עכשיו את אחד ממוקדי הפיתוח העיקריים בבת ים, הרבה בזכות פרויקטים גדולים של הנבנים בה. שתי התחנות של הקו האדום צפויות לקשר אותה בקלות

השכונה, אשר הוקמה בסוף שנות ה-60′ של המאה הקודמת, מאופיינת באוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי בינוני, עם רכיב בולט של עולים חדשים. ניתן למצוא בה קופות חולים ותיכונים, ספרייה עירונית,  ואף פארק גדול בסמוך, קאנטרי-קלאב ושירותי ציבור נוספים. כיום, מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים במבנים שהוקמו בשנות ה-70′, עומד על כ-1.2 מיליון שקלים. במבני המגורים החדשים יותר, שהוקמו בשנות האלפיים, המחירים כבר מטפסים לא פחות.

מחפשים נכס בבת ים? היכנסו כאן למגוון רחב של פרויקטים חדשים.

שכונת יפו ג’, תל-אביב-יפו: זרם של משקיעים

לא רחוק מרמת הנשיא נמצאת שכונת יפו ג’. עיריית תל-אביב-יפו השקיעה בשנים האחרונות מיליוני שקלים בשיקום ובשיפור התשתיות בשכונה. תחנת הרכבת שתוקם בצמוד לשכונה, בשדרות ירושלים/רחוב מחרוזת, כבר הפכה אותה לאטרקטיבית מבחינה נדל”נית. הצפי הוא שככל שיתקדם פרויקט הקו האדום – כך נראה המשך עליות מחירים בשכונה.

השכונה, אשר נבנתה בשנות ה-70′ של המאה שעברה, מורכבת בעיקר בבתי שיכונים בני ארבע קומות ומתאפיינת באחוז גבוה של נתמכי רווחה, זכר לגלי העלייה הגדולים בשנות ה-90′, במיוחד מבוכרה, רוסיה ואתיופיה. עם זאת, הערכות אנליסטים מתחום הנדל”ן מדברות על כך, שהרכבת תביא עמה זרם של משקיעים לאזור, דבר שיעלה את הרמה הסוציו-אקונומית. למעלה ממחצית הדירות בשכונה הן בנות שלושה חדרים, עם שטח ממוצע של כ-60 מ”ר. דירה כזו נמכרת כיום במחיר של 1.2-1.3 מיליון שקלים, והתשואה השנתית עומדת על כ-4%.

שכונת נווה גן, פתח תקווה: חזקה כבר כיום

מקצה אחד של הקו האדום אנחנו עוברים באופן אלגנטי לקצה השני, בצפון העיר פתח תקווה. שכונת נווה גן, אחת מחבורת שכונות הענק שהוקמו בעשורים האחרונים (והמוצלחים) בעיר, החלה להיבנות בסוף שנות ה-90′ של המאה ה-20′, וכיום יש בה כ-3,800 יחידות דיור בבנייה רוויה.

בגבולה הדרומי של השכונה, בצומת הרחובות ז’בוטינסקי ודנקנר, מתוכננת תחנה של הקו האדום של הרכבת הקלה. מעבר לכך, השכונה סמוכה לתחנת הרכבת “קריית אריה”. השכונה, המאופיינת באוכלוסיה חזקה, נמצאת במיקום אסטרטגי, בצמוד למרכז הרפואי רבין (“בילינסון”), לפארק העירוני ולקניון הגדול. בנוסף, בשכונה עצמה ניתן למצוא כל מה שרק רוצים, החל מקאנטרי קלאב ענקי, דרך עשרות מוסדות חינוך לכל הגילאים ועד לבתי כנסת ומעונות יום לציבור הדתי. ואם זה לא מספיק, הרי שבשנים הקרובות מתוכננים לקום בה גני ילדים נוספים, פארק גדול, בית ספר תיכון ומרכזים מסחריים. בגלל אופי הבנייה והאוכלוסייה, אין כל ספק כי הקו האדום של הרכבת הקלה מחולל בעצם ימים אלה מהפכים משמעותיים מהווה בשכונות לאורך תוואי הרכבת. עבור שכונות שנחשבו בעבר חלשות מבחינה נדל”נית – מדובר במהפכה של ממש. עבור מי שמחפש אפיקי השקעה אטרקטיביים – הזדמנות עסקית מצוינת.

מחפשים דירה חדשה באיזור פתח תקווה? היכנסו כאן ומצאו את דירת החלומות שלכם!