פארק הים: השכונה החדשה בבת ים

ממש על קו החוף, בסגנון בנייה חדשני ומרווח נבנית שכונת פארק הים בבת ים. כל הפרטים בכתבה הבאה

בת ים לא עוצרת. עיר החוף, שעד לא מזמן הוזכרה בהקשר של איחוד רשויות עם האחות הגדולה תל אביב, לא מניחה לתוכניות באוויר או שיש שיגידו לספוקלציות בלבד, לעצור את תנופת הפיתוח האדירה אותה היא עוברת בעשור האחרון עם פרויקטים גרנדיוזיים של פינוי בינוי ותמ"א 38.  אחד התכנונים היותר דרמטיים של העיר בשנים האחרונות הוא ללא ספק השכונה החדשה המתוכננת לקום על חולות דרום מערב העיר, המכונה רובע פארק הים.

פארק הים: נעים להכיר

אזור דרום מערב העיר בת ים הינו אחד מהשטחים הפתוחים האחרונים במרכז הארץ – אזור הביקוש היקר הסובל מהידלדלות קשה בעתודות קרקע פנויות לבנייה. השטח עליו תיבנה השכונה נמצא במיקום אטרקטיבי בעיר והוא נושק ממש לחוף הים, וגובל בשטח השיפוטי של העיר ראשון לציון, שכנתה הדרומית של בת ים. גם מבחינה תעבורתית, דיירי השכונה ייהנו מקרבה רבה למחלף קוממיות בנתיבי איילון, ותחנת הרכבת הקלה העתידה להיבנות בצדו המזרחי של המחלף.

במסגרת תוכנית הפיתוח של המקום צפויות להיבנות על שטח זה אלפי דירות ובתי מלון. כך, התוכנית כוללת את הקמתם של עשרות מגדלי מגורים בני 16-40 קומות כמו גם מבנים נמוכים יותר, כאשר בסך הכל מתוכננות להיבנות ברובע, המכונה על ידי העיריה, שכונת הדגל של בת ים, כ-10,000 יחידות דיור חדשות. על פי התכנון, כ- 1000 יחידות דיור ברובע החדש ייעודו לטובת בדיור בר-השגה לזוגות צעירים עם דירות  של כ-75 מ"ר שיוצעו בהנחה של 10%-30% ממחיר השוק, לצד דיור מוגן לעולים חדשים ולקשישים וכן מעונות לסטודנטים. מלבד הבנייה למגורים בשכונה, מתוכננים להיבנות בה גם כ- 3000 חדרי מלון לצד שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כשני מיליון מ"ר, זאת מתוך מטרה להפוך את השכונה החדשה ל"סיטי" החדש והנחשק של גוש דן שיציע לצד חווית חיים אורבנית צעירה ותוססת, גם קרבה צמודה לחוף ימה היפהפה של בת ים. דיירי השכונה ייהנו בנוסף מפארק חוף , מרכז אקדמי, מרכז ספורט משוכלל וממבני ציבור ותרבות.

לקריאה נוספת

עקרונות בנייה ירוקה

השכונה המתקדמת נבנית על פי עקרונות של בנייה ירוקה וכך בין השאר תותקן בדירות מערכת שינוע אשפה שתאפשר שאיבה מרוכזת אל מחוץ לשכונה. כמו כן, בעיריה יחד עם קק"ל בוחנים את בנייתו בשכונה של מתקן  ביופילטר (בדומה למתקנים הפועלים בהצלחה בכפר סבא ורמלה). המתקן אשר אוסף את מי שיטפונות הגשמים בעונת החורף, ומקל על ניקוז המים בכלל ומניעת הצפות, אוגר את המים ומטהר אותם לטובת השקיית גינות ירוקות ויפות, כמו גם בריכות מים נאות עם צמחיה ירוקה, לרווחת התושבים. 

המגדל היחיד שנבנה עד היום בשכונה וכבר אוכלס, הוקם על ידי קבוצת רכישה והוא כולל 37 קומות ו-142 דירות. יש לציין כי חברי הקבוצה שילמו בעת גיבושה כ-1.6 מיליון שקל ליחידת דיור כאשר כיום מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים בפרויקט עומד על כ-2.6 מיליון ₪, עם מגמת מחירים שתלך ותעלה עם בנייתה ואיכלוסה של כלל השכונה. 

גם הצהרותיה של עירית בת ים עצמה המאמינה מאוד בשכונה ופועלת ליצירת מתחמי הייטק וטכנולוגיה מתקדמים באזור התעסוקה המתחדש של בת ים, מרכז העסקים  UP, הממוקם גם הוא בקרבת שכונת פארק הים, צפויים גם הם להעלות את הביקוש לדירות השכונה. נוסף על כל אלו, מעיניהם של היזמים לא נעלמה גם תוכנית איחודה של בת ים עם תל אביב בשנת 2023, שאם אכן תקרום עור וגידים תהפוך את השכונה המבוקשת ממילא, לשכונה יקרה עוד יותר.