נווה שרת: מבנייני שיכונים לפנינת נדל"ן

קשה לפספס את השינוי שעברה שכונת נווה שרת בשנים האחרונות – אבל האם מדובר בזמן טוב לרכישת דירה? יד2 עם הפרטים החשובים

המהפך של נווה שרת. רק כך ניתן להגדיר את מה שעובר על שכונת נווה שרת בצפון תל אביב בעשור האחרון תוך הפיכתה משכונת הסלאמס של צפון תל אביב לשכונה המושכת אליה משפחות צעירות ומבוססות. על המהפך התדמיתי והקוסמטי כאחד חתומות תוכניות ההתחדשות העירונית הנרחבות שעברה ועוברת השכונה (במיוחד פינוי בינוי במסות גדולות) שהעניקו לה את מתיחת הפנים החדשה ומשכו אליה רוכשים מחתך סוציו אקונומי גבוה היכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה בצפון תל אביב.

צפון תל אביב: קצת היסטוריה

הנתונים מדברים בעד עצמם: בעוד שמחירה של דירה ממוצעת בשכונה עמד על  844 אלף שקל לפני עשר שנים בלבד הרי שכיום מחירה של דירה ממוצעת בשכונה עומד על 2.46 מיליון ₪. כלומר, מדובר על עליית מחירים קיצונית של 191% וניתן לומר ללא היסוס שמי שזיהה את הפוטנציאל האדיר של השכונה והשקיע בה נדל"נית בהחלט עשה קופה נאה מאוד.

ראשיתה של השכונה במעברת "יד המעביר", שנקראה על שמו המקורי של שיכון דן הסמוך. בשנות החמישים אוכלסה השכונה (או אם תרצו המעברה) בעיקר על ידי עולים מצפון אפריקה ותנאי המגורים הגרועים במקום התפרסמו לרעה. באמצע 1964 הוענק לשכונה השם "דרום צהלה", שם שהתחלף בהמשך לנווה שרת. ניתן לומר כי כבר בשנות השישים חייתה השכונה בצילה של שכונת צהלה הסמוכה, שכבר באותם ימים נודעה כשכונת יוקרה.  בתחילת שנות השמונים, בתקופת כהונתו של ראש הממשלה מנחם בגין, נכללה נווה שרת בפרויקט שיקום שכונות שבמסגרתו הופנו משאבים רבים לפיתוח השכונה. אוכלוסיית השכונה גדלה משמעותית גם בשנים 1989-1990 עם העלייה מברית המועצות.

נווה שרת: האם מדובר בפנינה נדל"נית?

במשך עשורים נחשבה השכונה למעין נטע זר בשכונות צפון תל אביב שכן לעומת שכונות העשירים שמסביבה. אוכלוסייתה הייתה חלשה יותר, מסורתית ושמרנית יותר ובאופן כללי בעלת רמת חיים נמוכה יחסית. נקודת המפנה של השכונה החלה לפני כעשור כאשר יזמי נדל"ן, אשר חיפשו מיקומים אטרקטיביים לבנייה, לטשו עיניהם אל נווה שרת בשל מיקומה הקרוב למתחם ההיי-טק קריית עתידים וכן בשל מיקומה בצפון העיר הנחשב.

היזמים לא קפאו על השמרים ובעשור האחרון מאופיינת השכונה בפרויקטים נרחבים של פינוי בינוי. עד השנה הנוכחית הסתיים אכלוסם של כ-10 מגדלי-דירות בכ-1,000 משפחות, חדשות ברובן, במקום. על הפרויקטים העתידיים המתוכננים כעת בשכונה ניתן למנות את פרויקט הפינוי בינוי ברחוב קהילת קליבלנד במסגרתו יפונו  135 דיירים מ-10 מבנים ישנים וייבנו כ-347 יחידות חדשות במבנים חדישים. פרויקט בולט נוסף הוא פרויקט ענק במתחם אח"י דקר הממוקם בין הרחובות דבורה הנביאה, נהריים, אח"י דקר ובית אל. במסגרת הפרויקט ייהרסו 451 דירות ב-22 מבנים ובמקומם ייבנו 1,159 דירות חדשות ב-7 מגדלים בני 26 קומות ו-6 בניינים בני 10 קומות. פרויקט נוסף הוא "קדמת צהלה" המציע שני מגדלים וארבעה בנייני בוטיק בין רמת החייל, קריית עתידים וצהלה.

ואם כל זה לא מספיק, נספר לכם שכל איזור שכונת נווה שרת הולך לעבור מתיחת פנים נרחבת יותר ממה שהתרחש עד כה, ונראה שזה הזמן האידיאלי לחפש דירה למגורים באיזור לפני שהמחירים יעלו עוד יותר.