מרפסת הורסת: כך תשדרגו את המרפסת בעלות מינימלית

חלל חיצוני נעים ומפנק הוא בדיוק התוספת המרגיעה שאתם זקוקים לה אחרי יום עבודה ארוך או כדי לארח – ואין מתאימה יותר מהעונה החמה כדי לשדרג את המרפסת, להוסיף לה אופי ויופי בעלות מצומצמת ולהפוך אותה לפינה הכי קסומה ונחשקת בבית

מרפסת היא האזור הכי שקט ומרגיע בבית. היא יוצרת תיווך מעולה בין הפנים לחוץ, מהווה את פינת החמד הקטנה שלנו לקפה ואירוח ולא מצריכה השקעה כספית מוגזמת או תוספות מיוחדות כמו מוצרי חשמל או שטיחים ענקיים.

כך תהפכו את פינת הישיבה הסתמית למקום הכי אהוב בבית מבלי לקרוע את הכיס:

תאורה נעימה ומקורית

לא באמת צריך להזמין חשמלאי ולהשקיע בגופי תאורה דקורטיביים כדי לשבת כאן בערב בכיף. הרשת עמוסה ברעיונות להכנת גופי תאורה בשיטת עשה זאת בעצמך שיצריכו מכם בסך הכל את העודף מהארנק וכמה דקות פנויות. את התאורה שיצרתם מחומרים פשוטים תוכלו להדביק על הקיר, לתלות או אפילו להניח על מדף קטן בסמוך לפינת הישיבה.

אדניות או לא להיות

אם נמאס לכם מהאדניות הסטנדרטיות מהמשתלה, תוכלו לקחת כל כלי קיבול אחר או משטח ולעשות לו הסבת מקצוע. החל מסלסלאות הבצל ותפוחי האדמה ועד שרפרף העץ שהשכנים זרקו – כל דרך שבה תציבו כלי עם אדמה ופתחי ניקוז להשקיה יהיה שדרוג משמעותי. המרפסת תתחדש בצמחים ופרחים יפים וגם בכמה פריטים מתוחכמים שנראים כמו תוצר של מעצב בתים מקצועי. אגב, אם תרצו להקים גינה ביתית בזול, תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת מגוון מוצרים שמתפרסמים בכל יום ביד2.

גינת תבלינים פרטית

בזיליקום, נענע, אורגנו, מרווה, לואיזה ואפילו פלפל ותפוז סיני. עשרות צמחי תבלין, פירות וירקות יוכלו לגדול בנחת במרפסת וגם להפוך לנכס הכי פרקטי שקיים לכם במטבח. מעבר לכך שהם מעשירים את הטעם בארוחה וממלאים את המרפסת בניחוחות נפלאים, צמחי התבלין גם יוכלו להיות אחראים ללוק הירוק והפורח.

פינות דקורטיביות מפנקות

אם אתם חולמים על מרפסת שאפשר "להיזרק" בה בכיף, אפשר להוסיף ערסל או נדנדה תלויים, פופים ואפילו ספה נמוכה שישרתו יופי אתכם ואת האורחים. בחנויות וגם מיד שניה תמצאו טווח ריהוט בטווח מחירים רחב, כך שאין צורך לקרוע את הכיס ולהוסיף רהיטי מעצבים מפוארים.

 לקריאה נוספת

מקררים את החוץ

אמנם יש מי שמעז ומזמין התקנת מזגנים למרפסת, אבל כשרוצים לשבת בחוץ ובכל זאת להתקרר, גם מאוורר תקרה שמותקן על תקרת הפרגולה מספיק בהחלט. אם אתם רוצים לשמור על הטמפרטורה בדרכים נוספות, הקפידו על ריהוט קליל ולא מאסיבי כמו כורסאות קש ושימוש בריפודי בד שהאוויר החם לא נלכד בהם.

בריכה זו ברכה

מרפסות מרווחות ועמוקות יכולות להרשות לעצמן להציב בריכה (אפילו קטנה) וליהנות מאופציה נוספת להתקרר בשיא השרב. בריכה מתנפחת עם משאבה ביתית היא הפינוק המושלם לעונת הים והאבטיח ואם יש לכם ילדים היא אפילו תהפוך לאטרקציה המרכזית, בלי שתצטרכו לצאת מהבית.

דשא סינטטי

גם שטח קטן רק בחלק מהמרפסת שמתכסה בדשא סינטטי יקפיץ את המראה שלה ויהפוך את מראה החוץ למתחם פנאי מתוק ונעים. צריך לזכור שיש סוגים רבים של מדשאות סינטטיות על פי צפיפות ומרקמים שונים וכל עוד הם חשופים בצורה ניכרת לשמש תצטרכו להחליף אותם תוך כמה שנים. אבל אל תתנו לעובדה הזו להפריע לכם יותר מידי – גם אם גינון יהיה השדרוג היחידי שתבצעו, הוא יהיה מספיק דומיננטי כדי לעשות לבדו את כל העבודה.

איך להתאים את הצבעים למרפסת?

בענף עיצוב הפנים הישראלי ממליצים לבחור גוונים בהירים יותר לריהוט וכהים יותר לפריטים הדקורטיביים. עדיף להסתפק בשילוב בין שלושה צבעים לכל היותר כדי שהמראה יצור תחושה נעימה ואלגנטית לטווח ארוך.

גם לגבי הצמחייה כדאי שלא לערבב גוונים וצבעים מוגזמים ולהתמקד בזנים שיש להם פחות או יותר את אותו הגוון.