חורף לוהט: איך לחמם את הבית בקלות?

מזגן, רדיאטור או תנור? במה כדאי לחמם את הבית בימים הקרים, איך לשמור על החום וגם איך חוסכים בחשבון החשמל?

החורף כבר כאן: כל הדרכים לחימום הבית

רגע לפני שהחורף מגיע (תחזיקו אצבעות!) כדאי לבדוק אם הבית שלנו מוכן לקראתו, בעיקר אם אנחנו לא רוצים לקפוא מקור. מלבד רכישת רדיאטור או תנור מפנק, אנחנו גם רוצים לוודא שהכל עובד כמו שצריך כדי שחס וחלילה לא יהיו תקלות. וגם איך מחממים את הבית וחוסכים כסף? כל התשובות הלוהטות בכתבה שלפניכם.

איך כדאי לחמם את הבית?

  • מזגן: כנראה מדובר באמצעי הזול ביותר לחימום חללים גדולים. ואם תרכשו מזגן יד שניה, אז בכלל תוכלו לחסוך לא מעט כסף. מה שכן, המזגן עשוי לגרום לתחושת מחנק או יובש. אנחנו ממליצים להפעיל אותו לסירוגין או לפתוח מעט את החלון. דרך נוספת היא להניח קערה עם מים בחלל המחומם כדי להוסיף לחות.
  • רדיאטור: גם זה אמצעי חימום נהדר ולאחר הרכישה הראשונה הוא יעלה לכם משהו כמו שקל וחצי לשעה. הבעיה היא שלוקח לו זמן לחמם חלל גדול, אלא אם כן אתם רוכשים רדיאטור שלא פועל על שמן. רק קחו בחשבון שהוא יקפיץ לכם את חשבון החשמל ב-300-400 שקל.
  • תנור חימום: תנורים מזכירים לנו את הילדות ודי מתחשק לנו להישאר בבית לידם עם כוס שוקו חם וספר. הם מחממים די מהר ואינם יקרים, אבל אסור בתכלית האיסור להירדם איתם.
  • מפזר חום: מפזרי חום פועלים כמו מזגנים קטנים, אבל מייבשים פחות. הם קטנים ויעילים ומומלצים בעיקר לחימום חדרים קטנים.

איך שומרים על בית חם?

משתמשים בווילונות

החום של השמש הוא לגמרי בחינם, ואצלנו בישראל רוב הזמן חם. כדי להפיק את המרב, הסיטו את הווילונות בבית במהלך היום ותנו לאור השמש לחדור פנימה. כאשר מתחיל להחשיך, סגרו את הווילונות שפועלים גם כשכבה נוספת של בידוד ושומרים על החום בחדרים. כמובן שכדאי לבדוק שאין פתחים כך שהאוויר החם ישמר והאוויר הקר נשאר בחוץ.

הפעילו טיימרים

מכירים את הבקרים האלה שכל כך קר שקשה לצאת מהמיטה? למה שלא תשמשו בטיימרים שיפעילו את החימום כ-30 דקות לפני שאתם צריכים לקום. ככה גם החום יישאר בבית גם אחרי שתחזרו מהעבודה.

הזיזו את הספה

זה ממש נחמד לשבת על כורסא צמודה לרדיאטור, אבל החום שהיא סופגת מונעת משאר הבית להתחמם. הרחיקו מעט ספות וכורסאות ממכשירי החימום, כדי שלא יחסמו את האוויר החם והוא יוכל לנוע בחופשיות בבית. כנ"ל לגבי הווילונות או בגדים שאתם שמים לייבוש – הרחיקו אותם מהרדיאטור או ממפזר החום כדי למקסם את הפעולה שלהם.

מקסמו את הבידוד

כשזה מגיע לחום, 25% ממנו הולך לאיבוד דרך הגג. אפשר להפחית את האחוזים על ידי בידוד טוב. בדקו האם אפשר להוסיף שכבת בידוד בתקרה ולאורך הקירות. זה עשוי לחסוך לכם כסף בחשבונות החשמל.