איך להפוך בקלות דירה של זוג לבית שמתאים משפחה?

רגע לפני שאתם הופכים משניים לשלושה, יש כמה דברים שכדאי לארגן מחדש בדירה כדי להפוך אותה למושלמת עבור משפחה. קבלו 5 טיפים שווים

החיים דינאמיים ולא תמיד אנחנו יודעים לתכנן קדימה היכן נגור ואיך יראה הבית שלנו. כשזוג הופך למשפחה הם לא תמיד ממהרים או יכולים להחליף את הדירה בה הם גרים, אבל הם כן צריכים להתאים אותה למצב החדש. עם קצת מחשבה ושינויים קלים, אפשר להפוך כל דירה לבית משפחתי חמים ונעים. הנה כמה טיפים שווים.

סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני שאתם ממהרים לשפץ את הבית או להזמין רהיטים חדשים, כדאי לשבת ולהכין תכנית לבית. יש שני דברים שיהיו לכם חשובים כאשר יכנס ילד לתמונה: ראות וקשר. במהלך השנים הראשונות של התינוק אתם תצטרכו לבלות איתו את רוב זמנכם, אבל עדיין לבצע פעילויות יומיומיות כמו לבשל ארוחה. ככל שהם גדלים, תצטרכו גם לפקוח עליהם עין כאשר הם משחקים ברחבי הבית. לכן, כדאי לבחון את הבית שלכם ולבדוק כיצד אתם יכולים להזיז את הרהיטים ולסדר אותם מחדש, כך שתוכלו להשגיח על התינוק. בנוסף, כדאי לבחור לחדר השינה שלו את החדר או הפינה השקטים ביותר בבית.

ביי ביי חפצים מיותרים

אז אחרי שתכננתם את המיקום של כל דבר, הגיע הזמן לעשות סדר בכל הדברים שיש לכם. רהיטים ישנים, בגדים שאתם כבר לא לובשים, כלי מטבח שמעולם לא עשיתם בהם שימוש – לתרום או למכור ביד2. זו הזדמנות להתחדש ולפנות מקום לכל החפצים שממש עוד רגע יגיעו.

לקריאה נוספת

אחסון, אחסון, אחסון

עם הילדים מגיעה גם ערימה של דברים. אתם חייבים למצוא כמה שיותר פתרונות אחסון יעילים ולנצל כל שטח בבית. שידות, ארונות, מדפים, סלסילות קש – כל ריהוט שיכול לעזור לכם לשמור על סדר יהיה מצוין ויעשה הרבה סדר בבלגן.

למבוגרים בלבד

גם אחרי שתאחסנו את כל הדברים, לתינוקות יש נטיה להשתלט על הבית עם כל האביזרים הנלווים: מעגלה, דרך סל-קל ועד משטחי פעילות וצעצועים. כדי שהבית לא יראה כמו ג'ימבורי, אתם יכולים לשמור על פינה למבוגרים. נסו ליצור בסלון מרחב שהוא נקי מאקססוריז של תינוקות ויאפשר לכם לארח מבלי להיתקל בצעצועים תועים.

מי הזיז את מברשת השיניים שלי?

בדירה קטנה לרוב יש רק חדר אמבטיה אחד וגם הוא עוד רגע הולך להתמלא באביזרים של החבר החדש במשפחה. זה הזמן לפנות מקום ולנצל כל סנטימטר פנוי לטובת ארונות או מדפים. סדרו לעצמכם גישה קלה לתכשירי הטיפוח שאתם צריכים ומצאו פתרונות אחרים לחומרי הניקוי לפני שהתינוק המתוק מתחיל לזחול ולפתוח ארונות ברחבי הבית.